Gjest blir ikke greie på det Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Jeg har to barn på 12 og 10 som akkurat nå trener ekstra fram mot en turnering de skal være med på i fotball. Dette er en avtale laget har gjort med og for hverandre, slik at alle forventes å stille til trening. Lagånd osv. I god tro sender jeg ungene til far denne helga og regner jo med at han vil sørge for at de kommer seg dit, men nei. Nå kom de akkurat innom her og fortalte at far hadde jobbet (ja, på søndag morgen!) og at de ikke hadde gått på trening (de er avhengig av å bli kjørt dit). På toppen av det hele hadde en annen forelder ringt meg i morges og tilbudt dem skyss, og jeg takket nei fordi jeg regnet med far... I går kveld var barna også på telefonen flere ganger i løpet av kvelden (fram til midnatt) fordi de satt alene hos far mens han var i bursdag hos ei venninne. Dette er den faren som bare rakker ned på meg som mor og som egentlig ville ha barna 50 % av tida da vi skilte lag. Men å være hos dem og stille opp når han har dem, det gjør han altså ikke... Jeg er så frustrert! Det knyter seg i magen min - hva skal jeg gjøre i en slik situasjon? Bare la ting gå sin skjeve gang hver gang han har dem, og late som ingenting? Dette er gjennomført: Han prioriterer _ikke_ barna, verken når de er hos ham eller ellers. Hva skal jeg som mor gjøre når det er slik - ingen ting, eller...? Eller hva da? Nei, det går _ikke_ an å snakke med ham, så ikke forsøk å foreslå det engang! Det går heller ikke å kontakte familiekontoret, han er ikke interessert. Og hva gjør man som mor da? Jeg er så sint og frustrert - fordi dette går inn på meg, jeg slapper ikke av når de er hos ham, og blir sinna i tillegg. Ungene skjønner visst ikke hva som skjer - men de er også iferd med å vokse opp til unger som f.eks. ikke bryr seg om å holde avtalene de gjør, kommer og går som det passer dem, går eller ikke går på trening osv. osv. Jeg har jobbet med dette, forsøkt forklare dem hvor viktig det er å holde avtaler etc., men... Forklarer dem f.eks. at treneren deres har stilt opp 2x i uka til trening, gratis, i 5-6-7 år allerede, at de skylder ham å gi beskjed om de ikke kommer osv. osv. Men de bare sier at pytt, pytt, han er bare der for sine egne barns skyld, osv. osv. Det er klart, dette har de hørt av faren - som heller aldri vil føle seg "bundet" av å holde avtaler. Hva skal jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274610-faren-f%C3%B8lger-dem-ikke-opp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.