Gå til innhold

Barn og allergitesting

Anbefalte innlegg

Sofies mamma

Barnet mitt på 4 år er tydelig allergisk mot bjørkepollen. Jeg er veldig, så det er ikke overraskende. Oppdaget det i fjor, spent i år og nå er det ingen tvil. Hun har fått medisiner av fastlegen vår ut i fra erfaringen vår og symptomene. Hun er altså ikke testet.

Det beste er vel å teste utenom sesongen (septemer/oktober). Gjør man det hos fastlege eller kan jeg ta direkte kontakt med et barnelegesenter som jobber med allergi/astma/eksem? Synes det hadde vært det greieste. Hva har andre gjort? Og hvordan ble deres barn testet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/274666-barn-og-allergitesting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vores datter har også pollenallergi. Ifølge vores læge, så var der ingen speciel grund til at teste for allergi, når symptomerne er helt klare. Vores datter fik først allergi mod græspollen og året efter konstaterede vi at hun også er blevet allergisk mod birkepollen. - Medisinerer med allergitabletter, næsespay og øyendråber og holder fint allergien under kontrol med den medisin. - Var hos lægen i sidste uge for at få resept, men fortsat var der ikke snak om at allergiteste.

Uff, det er så trist når så må barn blir så plaget!!

Min 8 åring har alltid blitt testet hos enten spesialist eller barnelege når det kommer til prikktesting.

Men han tok vanlig blodprøve til fastlege.

Jeg tror dette er så greie tester og de trenger vel strengt tatt ikke noen spesialistanalyse, så om fastlegen kan gjøre dette, er vel kanskje det det aller beste.

Lykke til!

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

Når du selv er allergiker og kjenner symptomene igjen på barnet ditt, så taler jo det meste for at "slik er det". Jeg synes også det er greit å gi antiallergiske medisiner.

Til høsten synes jeg det er greit at du ber fastlegen å ta allergiprøver, både for å verifisere det dere har mistanke om og samtidig ser om andre ting også har dukket opp. God vår og sommer !!

Jenta våres var akkurat fyllt tre år da pollen allergien slo til for fullt. Det er ingen andre i fam. som har allergi. Hun fikk medisin for pollen som hjalp, og så tok hun div. blodprøver på vinteren for å finne ut om det var andre ting hun reagerte på. det er kun bjørkepollen heldigvis, men likevel selv med medisin og at vi er mye inne, så har hun ganske tøffe dager akkurat nå her på østlandet.

Sofies mamma

Når du selv er allergiker og kjenner symptomene igjen på barnet ditt, så taler jo det meste for at "slik er det". Jeg synes også det er greit å gi antiallergiske medisiner.

Til høsten synes jeg det er greit at du ber fastlegen å ta allergiprøver, både for å verifisere det dere har mistanke om og samtidig ser om andre ting også har dukket opp. God vår og sommer !!

Gratis svar - topp service. Tusen takk. God vår og sommer til deg og :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...