Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• alwaysme

17

• morsan

4

• Mirean

4

• Sofline

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg blir matt av hvor late folk er!!

Man vasker vel huset sitt selv??? Tenk å betale for å la andre rote i sine saker... æsj.

Ikke rart barn idag er råtne og tiltakløse, alt skal legges i henda på dem.

En ting er helt, helt brennsikkert: Den dagen mannen min og jeg begge er i fulle jobber, skal vi ha vaskehjelp! Jeg gleder meg vilt!

Gjest Pontiac

Haha, det siste tenkte jeg også. :)

Noe må det jo være :) Kalle noen late fordi de har vaskehjelp.

Vedkommende har jo ikke begrep hva h*n snakker om.

Svært mange med vaskehjelp har jo det pga. at de ikke klarer med det selv av en eller annen grunn, som sykdom.

Eller man jobber kanskje fullt og har barn og annet i huset å gjøre.

Det er mer å gjøre i huset enn å vaske: hjelpe med lekser, lage middag, ordne med klesvask, og alt annet som ikke vaskehjelpen tar.

En kan knappest kalles lat med så mye på tapetet.

Mista nikket

Jeg blir matt av hvor late folk er!!

Man vasker vel huset sitt selv??? Tenk å betale for å la andre rote i sine saker... æsj.

Ikke rart barn idag er råtne og tiltakløse, alt skal legges i henda på dem.

Det kunne hende at vaskehjelpen trengte den jobben og de pengene hun fikk. Da blir jo hun også fornøyd

Annonse

En ting er helt, helt brennsikkert: Den dagen mannen min og jeg begge er i fulle jobber, skal vi ha vaskehjelp! Jeg gleder meg vilt!

Ehhh..full jobb? Slevfølgelig har man vel full jobb?

Vi har begge full jobb, tre barn og hage og skog å stelle.. Det er forskjell på folk, det vises veldig godt!

Du er vel sikkert bare ute etter å provosere, enten det eller så går du hjemme og har dårligere råd og er misunnelig på de som kan ha vaskehjelp :)

Nope, full jobb begge to og tre barn, i tillegg til hus, hage og skog (som skal stelles)

Blir bare så overrasket over at det er mulig!

Noe må det jo være :) Kalle noen late fordi de har vaskehjelp.

Vedkommende har jo ikke begrep hva h*n snakker om.

Svært mange med vaskehjelp har jo det pga. at de ikke klarer med det selv av en eller annen grunn, som sykdom.

Eller man jobber kanskje fullt og har barn og annet i huset å gjøre.

Det er mer å gjøre i huset enn å vaske: hjelpe med lekser, lage middag, ordne med klesvask, og alt annet som ikke vaskehjelpen tar.

En kan knappest kalles lat med så mye på tapetet.

De som har begrensninger, har krav på hjemmehjelp, og det er noe helt annet enn å leie inn en vaskehjelp. Jeg skjønner det bare fortsatt ikke jeg.

Selvfølgelig skal man følge opp ungene og rydde osv, men det er da en selvfølge. Har ikke folk noen krav til seg selv lengre?

Nå skal jeg fortelle deg noen grunner: Dårlig rygg, skader av andre slag, travle hverdager(jobb, unger), kreft, gallesten, benbrudd, depresjoner(tiltaksløshet), nyresvikt, tuberkulose, bakterielle infeksjoner, eksem av vaskeprodukt(psoriasis), senebetennelse, blindhet, de er gamle,migrene og hodepine, alzheimer, influensa og feber, MS, anemi, soppinfeksjoner og andre infeksjoner, åreforkalking, nyresten, parkinsons, andre sykdommer som det finnes i millioner av.

Andre mennesker bruker penger på hårfarger, falske negler, bleke tenner, reiser, treningssenter, klær osv, da kan vel noen bruke det til å anskaffe vaskehjelp?? Har faktisk aldri merket meg at det er galt at folk har vaskehjelp, og egentlig;

hvorfor skal jeg bry meg???

"Andre mennesker bruker penger på hårfarger, falske negler, bleke tenner, reiser, treningssenter, klær osv, da kan vel noen bruke det til å anskaffe vaskehjelp" For å si det slik, dette har jeg like lite forståelse for.... (klær i en begrenset mengde trenger man jo, men det andre?)

Og de som har en sykdom, har krav på hjemmehjelp de..

Og hvorfor du ble provosert, ANER IKKE!

Hadde folk i min omgangskrets hatt innleid hjelp til å vaske sitt eget hus, ja da tror jeg at jeg hadde reagert ja. (kjenner ingen som har det)

Hva vet du om grunnen til at folk ønsker vaskehjelp? Dvs hva får deg til å si at det er fordi de er late?

I dette tilfellet, dette:

"Jeg har som fulltidsarbeidende bare innsett at jeg ikke orker å vaske ned huset hver lørdag... "

Enter er hun lat, eller så tror hun helgevasken er det vi kaller rundvask (inni alle skap, tak osv)

De som har begrensninger, har krav på hjemmehjelp, og det er noe helt annet enn å leie inn en vaskehjelp. Jeg skjønner det bare fortsatt ikke jeg.

Selvfølgelig skal man følge opp ungene og rydde osv, men det er da en selvfølge. Har ikke folk noen krav til seg selv lengre?

Jeg tror ikke jeg hadde klart å slippe noen inn på meg og mitt rot på den måten. :o)

Har også vært borti yngre tenåringsbarn som ikke har ant hvordan de skulle vaske over et golv, de har aldri sett det blitt gjort fordi de har vaskehjelp hjemme.

Og vi var vel mange som så de to driftige damene på TVNorge en periode som var hjemme hos folk som hadde det helt jævlig hos seg? Flere av disse fortalte jo at de aldri hadde lært hjemme hvordan man gjør rent. Ikke for at man trenger noen universitetsgrad for å ta litt såpe på en klut, men hvis man virkelig aldri har sett det blitt gjort...

Annonse

"Andre mennesker bruker penger på hårfarger, falske negler, bleke tenner, reiser, treningssenter, klær osv, da kan vel noen bruke det til å anskaffe vaskehjelp" For å si det slik, dette har jeg like lite forståelse for.... (klær i en begrenset mengde trenger man jo, men det andre?)

Og de som har en sykdom, har krav på hjemmehjelp de..

Og hvorfor du ble provosert, ANER IKKE!

Hadde folk i min omgangskrets hatt innleid hjelp til å vaske sitt eget hus, ja da tror jeg at jeg hadde reagert ja. (kjenner ingen som har det)

alwaysme: Du skriver "Og de som har en sykdom, har krav på hjemmehjelp de.." Det tror jeg kommer veldig an på graden av sykdom.

Selv har jeg skulder-, arm- og ryggproblemer som jeg ukentlig får behandling for, noe som gjør at jeg kan være i full jobb. Jeg har aldri hørt snakk om at jeg skal ha krav på hjemmehjelp. Hvis du har hørt noe annet, tar jeg gjerne imot tips om hvordan jeg kan få dette gratis.

Hvis jeg virkelig virkelig virkelig ville det, ville jeg sikkert klare å vaske leiligheten vår et par ganger i måneden. Men det ville garantert gjøre meg ekstra sliten og til dels ute av stand til å være sammen med og ta meg av min familie på den måten jeg ønsker.

Forøvrig. Hva i alle dager er galt med å få noen til å vaske for seg, når man selv har problemer med å rekke over det? Det har ikke noe med lathet å gjøre. Det har noe med å prioritere hva som er viktig i livet. Som noen en gang sa: Hvis du om 80-åring ser tilbake på livet ditt, vil du virkelig si at du har vasket for få gulv?

Gjest Maymay

Nope, full jobb begge to og tre barn, i tillegg til hus, hage og skog (som skal stelles)

Blir bare så overrasket over at det er mulig!

Jeg er ganske opptatt av å ikke la hverdagen skure å gå med bare plikter og ingen morro. Hele poenget er vel å få mest mulig ut av livet? Jeg ønsker å være lykkelig også på en vanlig onsdag i april, ikke bare i ferier og helgedager. For å få til det, må jeg prioritere hva jeg ønsker å bruke tid på. Og hvis jeg kan prioritere vekk oppgaver jeg synes er noe herk, så ser jeg ingen grunn til ikke å gjøre det.

Ser ikke helt på hvilket tidspunkt i livet jeg kommer til å angre på at jeg vasket for lite gulv.

Så hvis en ikke liker å vaske, ikke er redd for å ha fremmede i huset, ikke redd for å bli sett ned på av kjærringa i nabohuset som synes hun er mye bedre enn deg fordi HUN bruker hele livet sitt på de "riktige" tingene, ser jeg ingen grunn til ikke å ha vaskehjelp.

Jeg vet ikke hvorfor det er viktig for deg å få ta husvasken selv, men hver sin lyst. Synes likevel det er litt rart at du blir overrasket over at andre har bedre ting å bruke livet sitt på.

alwaysme: Du skriver "Og de som har en sykdom, har krav på hjemmehjelp de.." Det tror jeg kommer veldig an på graden av sykdom.

Selv har jeg skulder-, arm- og ryggproblemer som jeg ukentlig får behandling for, noe som gjør at jeg kan være i full jobb. Jeg har aldri hørt snakk om at jeg skal ha krav på hjemmehjelp. Hvis du har hørt noe annet, tar jeg gjerne imot tips om hvordan jeg kan få dette gratis.

Hvis jeg virkelig virkelig virkelig ville det, ville jeg sikkert klare å vaske leiligheten vår et par ganger i måneden. Men det ville garantert gjøre meg ekstra sliten og til dels ute av stand til å være sammen med og ta meg av min familie på den måten jeg ønsker.

Forøvrig. Hva i alle dager er galt med å få noen til å vaske for seg, når man selv har problemer med å rekke over det? Det har ikke noe med lathet å gjøre. Det har noe med å prioritere hva som er viktig i livet. Som noen en gang sa: Hvis du om 80-åring ser tilbake på livet ditt, vil du virkelig si at du har vasket for få gulv?

http://trondheim.kommune.no/kommuneweb/maler/ltk-tjeneste.jsp?serviceId=21467&category=SIT3224

Her ser du litt om hvordan slikt kan fungere, det kan helt sikkert være litt ulikt fra kommune til kommune.

Ut fra det andre du svarer kan jeg kun si, vi er fundamentalt uenige. Syns forøvrig lillemus har noen gode poeng.

Jeg er ganske opptatt av å ikke la hverdagen skure å gå med bare plikter og ingen morro. Hele poenget er vel å få mest mulig ut av livet? Jeg ønsker å være lykkelig også på en vanlig onsdag i april, ikke bare i ferier og helgedager. For å få til det, må jeg prioritere hva jeg ønsker å bruke tid på. Og hvis jeg kan prioritere vekk oppgaver jeg synes er noe herk, så ser jeg ingen grunn til ikke å gjøre det.

Ser ikke helt på hvilket tidspunkt i livet jeg kommer til å angre på at jeg vasket for lite gulv.

Så hvis en ikke liker å vaske, ikke er redd for å ha fremmede i huset, ikke redd for å bli sett ned på av kjærringa i nabohuset som synes hun er mye bedre enn deg fordi HUN bruker hele livet sitt på de "riktige" tingene, ser jeg ingen grunn til ikke å ha vaskehjelp.

Jeg vet ikke hvorfor det er viktig for deg å få ta husvasken selv, men hver sin lyst. Synes likevel det er litt rart at du blir overrasket over at andre har bedre ting å bruke livet sitt på.

Hvis ditt liv blir kjedelig fordi du må vaske og rydde ditt egne lille krypinn, så ja, jeg er definitivt enig i at du skal sette det bort.

Hvorfor kaste bort livet på ting som er kjedelig? Det tar jo skrekkelig lang tid å fli litt hjemme, gud forby at vi gjør litt kjedelige ting...

Saken er den at vi to blir ikke enig, jeg står på mitt, jeg. Og jeg bruker ikke så mye tid på vasking at det er noe som kommer til å være vesentlig å huske når jeg blir 80 ;-)

Gjest himmel og hav, sier jeg

Nei, vettu hva. Du er temmelig ute på jordet hvis du tror alle som har begrensninger har krav på hjemmehjelp. Du går vel ikke rundt og tror det på alvor?

Nei, vettu hva. Du er temmelig ute på jordet hvis du tror alle som har begrensninger har krav på hjemmehjelp. Du går vel ikke rundt og tror det på alvor?

http://trondheim.kommune.no/kommuneweb/maler/ltk-tjeneste.jsp?serviceId=21467&category=SIT3224

Alle må betale en egenandel selvfølgelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...