Gå til innhold

Hvor ofte tenker du på døden?

Anbefalte innlegg

Gjest Tenker for mye
Skrevet

I de siste når jeg sitter å tenker for meg selv så tenker jeg på døden.Om hvordan det føles å dø.Eller hvordan vil ungene ta det vist jeg døde nå.Hvordan ville jeg reagere vist jeg mistet en av ungene eller mannen.Er det vanlig å ha sånne tanker?

Gjest kvinne 46
Skrevet

Tenker ikkje så mykje på døden nå. Tenker heller på å leve, nyte kvart øyeblikk så godt eg kan. Håper eg ikkje dør før eg blir gammal - for barnas skyld.

Skrevet

Har nok det en gang i blant; Ikke for å dø selv, men det å miste noen jeg er glad i... Men tror man bare skal prøve å legge fra seg tankene om døden, og heller tenke at du er heldig som har den tiden ilag med dem som du har nå=)

Skrevet

Jeg tror nok at de flerste er innom tanker om døden. Frykten for den. Det sies at når kjærligheten blir stor, så kommer frykten for å miste det man har. Det henger sammen. Jeg skyver bort død-tanker, og er takknemlig for det jeg har heller.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Tror vel de fleste en eller annen gang tenker en del over døden.

Selv gjorde jeg det rett etter jeg ble mor. Og en god stund etter jeg mistet en forelder.

Men nå tenker jeg sjelden på det.

jubalong70
Skrevet

Ja, jeg tror det er vanlig. Jeg håper i alle fall det, for jeg har da slike tanker innimellom.

Nå har det nylig skjedd to grufulle drap ikke så alt for langt unna her jeg bor, og det har satt tankene i sving igjen.

Jeg prøver å alltid dra fra mann og barn med gode ord. Slik at hvis det skulle være de siste ordene vi veksler, så er det gode ord å minnes.

Skrevet

Ja, jeg har slike tanker innimellom, jeg sliter med kronisk sykdom (ikke livstruende, men kan være invalidiserende) så tanken har streifet meg... I tillegg kommer slike tanker når det kommer saker som dobbeltdrapet i Overhalla, samt ting jeg leser. Har akkurat lest "Idas dans" om ei jente på 18 som får kreft, og da kommer i hvert fall tankene (den boka anbefales, men gjør vondt å lese).

Så det er nok temmelig vanlig at tanker om døden kommer med ujevne mellomrom, spesielt hvis man har barn og familie som man må tenke på...

Gjest nyttig bok
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å lese boken: "Den dagen jeg døde" som kom ut i fjor. Det er saklige intervjuer med folk som har opplevd å bli klinisk døde, for så å komme til live igjen (etter operasjoner osv). Den er utrolig spennende. Uten religiøse fasitsvar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...