Gå til innhold

dårlig mage og feber

Anbefalte innlegg

to-englers-mamma

Hei... Min lille sønn på 18 mnd hadde for et par uker siden diare og oppkast uten feber. Han vart bedre etter et par dager, men magen har liksom ikke blitt helt den samme igjen etterpå. Han har stort sett 4 bæsje bleier om dagen og spiser stort sett veldig lite. Men drikker heldigvis mye. Avføringer er som oftest normal i bleie nr 1 og kanskje i nr 2, men så blir den kornete og grålig. Nesten som sand. Og i dag fikk gutten feber. 38.5 når han sovnet ikveld. Er dette bekymringsverdig? Han har tydelig gått ned i vekt på disse dagene, og jeg liker ikke at han har feber i tilegg...

Noen som har peiling? Vil kontakte lege i morgen, men er det unødvendig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/274802-d%C3%A5rlig-mage-og-feber/
Del på andre sider

Fortsetter under...

VI hadde nå nylig vår minste syk. Startet med diare som han hadde i 2 dager. Så fikk han over 40 i feber i over 3 dager, samtidig som at diareen vedvarte. Han ble frisk etter 1 1/2 uke.

Vi ringte lege dag 4, som sjekket, og hun mente det var omgangsyken. Dag 7 ringte vi igjen, og fikk beskjed om at hvis vi så tegn til litt bedring (da var feberen bare på 39,5) så burde vi bare se det an. Og så gikk feberen ned sakte men sikkert, og diareen ble det mindre av.

Men i følge vår lege var det ikke noe unormalt med feber og diare samtidig. Jeg var også bekymret for dette slik som deg, da ungen min var tildels _veldig_ utmattet!

Men jeg synes du skal søke hjelp når du føler at du er bekymret jeg. Bedre med en telefon for mye enn for lite!

Lykke til med den syke :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...