Gå til innhold

Grenser for Gameboy/Nintendo-spilling

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jubalong70

Vi har en regel om at de ikke får spille før etter middag på hverdagen. Da begrenser det seg i grunnen litt selv, for Barne-TV vil de se på. Og etter Barne-TV er det leggetid.

I helgene er vi litt mer rundhåndet. Men jeg føler ikke at det er noe problem. De vil likevel ut og leke, og de sitter ikke passive hele dagen.

Men jeg vil tro at rundt 1 time daglig i helgen er omtrentlig det jeg synes er passe.

Tinkebøtta

Vi har måttet sette noen grenser, fordi det har "tatt fullstendig av".

Her er det vi ble enige om:

Hverdager:

Lov å spille etter frokost/påkledning/tannpuss fram til de går til skolen. Blir gjerne en halvtime. Pluss lov å spille en liten stund i sengen om kvelden før vi slokker lyset og sier natta. I tillegg har de en dag i uka hvor de får ha med spillet på SFO.

Helg:

Inntil en time daglig (ca)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...