Gå til innhold

Operasjon-reflux i urinveier

Anbefalte innlegg

Gjest Selly

Hei!

Veslejenta har reflux grad 4 og er "sendt" fra lokalsykehuset til Rikshospitalet. På telefon har vi fått beskjed om at hun skal ta diverse prøver innleggelsesdagen og så operere dagen etter. I brevet fra sykehuset stod det lite, bare at hun skulle innlegges. Utrolig lite og dårlig info altså, og min mail med spm gidder de ikke en gang å svare på. Er det noen småbarnsmødre med erfaring her? Vet dere hvor lenge vi må være på sykehuset og når kan hun være i bhg igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/274893-operasjon-reflux-i-urinveier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Dette er langt utenfor det du spør om, men hva var symptomene datteren din har hatt, som har ført til en diagnose. Vi har en sønn som har hatt gjentatte uvi og en kraftig nyrebekken-betennelse. Det går treigt i utredningen, som om vi blir sett på som hypokondere. (føles slik)

Gjest Selly

Hei. Dette er langt utenfor det du spør om, men hva var symptomene datteren din har hatt, som har ført til en diagnose. Vi har en sønn som har hatt gjentatte uvi og en kraftig nyrebekken-betennelse. Det går treigt i utredningen, som om vi blir sett på som hypokondere. (føles slik)

Hun hadde flere alvorlige urinveisinf med høy feber. Fikk problem da hun ble resistent overfor all antibiotika beregnet på barn. Dette svaret fikk vi da vi var reist til Kreta!!! Der fikk hun imidlertid medisin som virket. Da vi kom hjem ble hun lagt inn på sykehuset i pinsen i fjor takket være en flink fastlege. Tok da alt av prøver, mulc, ultralyd osv utover høsten, og det viste altså refluxen. Har gått på antibiotika 1 år. Barnelegen sendte så saken over til Rikshospitalet i januar og nå skal hun altså innlegges. Lykke til med utredningeen!

Hun hadde flere alvorlige urinveisinf med høy feber. Fikk problem da hun ble resistent overfor all antibiotika beregnet på barn. Dette svaret fikk vi da vi var reist til Kreta!!! Der fikk hun imidlertid medisin som virket. Da vi kom hjem ble hun lagt inn på sykehuset i pinsen i fjor takket være en flink fastlege. Tok da alt av prøver, mulc, ultralyd osv utover høsten, og det viste altså refluxen. Har gått på antibiotika 1 år. Barnelegen sendte så saken over til Rikshospitalet i januar og nå skal hun altså innlegges. Lykke til med utredningeen!

Det høres ut som vi har en bit igjen å gå. Venter nå på brev fra sykehuset, der han skal inn til utredning nr to.

Gjest Shira :o)

Litt sent svar men jeg svarer allikevel.

I brevet fra Rikshospitalet, stod der ett telefonnummer du kunne ringe? Til pasientkordinatoren? Ring dit, så får du svar på hvor lenge dere sånn ca skal ligge, hvilke undersøkelser som er bestilt osv.

De har så mye og gjøre at mail ikke blir prioritert, så tlf er det beste. Det er også mulighet for og ringe avdelingen, men jeg har god erfaring med pasientkordinatoren, og jeg har ringt mange ganger.

Jeg er litt usikker på hvordan operasjonen foregår på barn. Hvilken avd skal dere på? Uro eller barneavd?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...