Gå til innhold

Barnehagebarn i bursdag

Anbefalte innlegg

Sofies mamma

4-åringene inviterer hverandre i hytt og vær for tida. Det kryr av bursdager og det e rjo kjempegøy! Men så dukker det også opp noen spørsmål om hva som er normalen rundt... Dette gjelder barn som kjenner hverandre fra barnehagen og hvor foreldrene ikke kjenner hverandre og ikke kjenner barnet.

1. Hvor mye kjøper dere gave for? Jeg har lagt meg på 80-100 kr.

2. Kjøper dere gave hvis barnet ikke kan komme i bursdagen? For like mye som om det kommer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/274945-barnehagebarn-i-bursdag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss inviterer vi også barnehagebarn i bursdagene (i tillegg til nabounger). Og våre blir invitert til de andre også. Så det blir veldig mange bursdager i løpet av året, men jeg kjøper inn gaver som jeg har liggende. Jeg vet jo hvilke aldersgruppe de blir invitert til, og kjøper inn når jeg f.eks. finner noe greit på tilbud både til gutt og jente. Så prismessig ligger gavene på 50-60,- for barnehage barna. Sønnen vår går i 3 klasse, og der gir vi som oftes penger, for det er visst det helt store for disse guttene for tiden. Da får de 100,-, og det er også det sønnen vår får av andre når han har bursdag.

Hos oss inviterer vi også barnehagebarn i bursdagene (i tillegg til nabounger). Og våre blir invitert til de andre også. Så det blir veldig mange bursdager i løpet av året, men jeg kjøper inn gaver som jeg har liggende. Jeg vet jo hvilke aldersgruppe de blir invitert til, og kjøper inn når jeg f.eks. finner noe greit på tilbud både til gutt og jente. Så prismessig ligger gavene på 50-60,- for barnehage barna. Sønnen vår går i 3 klasse, og der gir vi som oftes penger, for det er visst det helt store for disse guttene for tiden. Da får de 100,-, og det er også det sønnen vår får av andre når han har bursdag.

At vi vanligvis IKKE kjøper dersom ungen vår ikke kan komme. Vi har heller ikke fått gave fra barn som ikke har kunnet komme i besøket til våre.

Sofies mamma

Hvis man ikke kan komme i "barnehagebarnbursdag" - gir man gave da?

Annonse

Vi har netop holdt en sådan børnehave-bursdag, og det varierer meget hvor dyre gaverne er. Nogle kommer med billige smågaver af typen sæbebobler+ hårstrikk - andre kommer med fine dyre gaver som f.eks. lydbøger. Jeg var overrasket over et par af gaverne fra børnehavevenner som åbenbart må have været dyre - hvis de da ikke var købt på salg.

Men ingen gaver fra dem som ikke kommer.

Tendensen er nok at bedstevenner lægger man mere arbejde/penge i gaverne til, end de mere perifære børnehavevenner.

Rhea Silvia

Ca 100 kr, har ligget litt over i det siste...

Synes det er greit, kjøper noe skikkelig.

Om barnet ikke skal i selskap (det er sjelden vi ikke får det til), så gir vi kun gaver om det er til bestevennene eller om gaven er innkjøpt og ikke kan gis til noen andre.

Jeg kjøper ofte inn bøker og småleiker på salg, og har et lager liggende (ofte kort varsel på bursdagsinnbydelser). Gavene koster som regel under 100,- i innkjøp.

Jeg gir ikke gaver hvis barnet mitt ikke kan komme i selskap. Hvis det er nære venner eller familie, får bursdagsbarnet selvsagt gave uansett.

Gjest prust

I barnehagen har de blitt bedt i bursdag til , 5 og 6 års dagene. Synes ikke det er så ofte, for mi jente som snart er 6 år. Det blir oftere når debegynner på skolen!

Gaver pleier jeg å kjøpe for 50-80 kr, sånn circa, har som regel noe liggende som jeg har kjøpt på salg, som passer for ulike aldersgrupper.

Vi gir ikke gaver når vi ikke går i selskapet, med mindre det er en bestevenn.

Annonse

Gjest Snart mamma til tre - da blir det mye bursdager da!!!

Til bhg-venner kjøper vi gave for ca 100,- (noen ganger finner vi noe til under hundrelappen og noen ganger blir det litt dyrere, men aldri over 150,-. De dyreste gavene blir helst til de vi kjenner litt mer enn bare gjennom bhg).

Vi har ikke kjøpt gave når ungen ikke kunne dra i bursdag, men poden vår fikk en kjempedyr gave til en som ikke ville/kunne komme (veldig sjenert....). Faren kom bare innom med pakken, og da jeg så samme leken i butikken senere så jeg at den kostet nesten 200,-. Syns nesten det var litt voldsomt, spesielt siden gutten ikke kom i bursdagen, men jeg trøster meg med at jeg vet at de har mye penger......

Hilsen

Gjest Elextra

Vi gir gjerne gave til ca. kr. 70-90 Gir ikke gave om barnet ikke kommer, med mindre det gjelder en av de nærmeste.

Enkelte ganger har vi gitt en litt for dyr gave, det har særlig vært om jeg har hatt for lite tid under handlingen (og jeg har da gjerne vært litt beskjemmet og håpet de har trodd gaven var kjøpt på salg..)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...