Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så har vi begynt å prøve på å bli gravide igjen! :-)

Vet ikke hvor lang tid det vil ta, men for sikkerhetsskyld velger jeg å spørre dere kloke damer her inne med en gang.

Sist gang (5 år siden.. har ikke blitt "klar" før nå, pga kvalmen, og div. komplikasjoner) ble jeg vanvittig kvalm nesten med en gang, -og det varte i 5 mnd. Ikke så mye oppkast, men helt "satt-ut" kvalm, ute av stand til å gjøre noe annet enn å krype fra senga og inn på stua.. huff.

Jeg var til og med for kvalm til å gjøe noe med kvalmen ;-) Kom meg f. eks ikke til akupunktør før det nesten hadde begynt å gå over etc.

Så denne gangen skal jeg være føre var:

Hva er deres beste tips? Jeg skal skrive dem ned, og informere min kjære om dem.. :-) På forhånd: TUSEN TUSEN TAKK

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/274956-midel-mot-svangerskapskvalme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tatjana

Skal vi se, dette kan jeg litt om *kjenne brekningene i halsen*:

Ingefær. Kjøp frisk ingefær, skjær av to tynne skiver og la dem trekke 10-15 minutter i vann. Drikk.

Akupressurarmbånd. Er egentlig beregnet mot sjøsyke, men funker for noen. Disse har noen magneter (?) som presser på akupunkturpunkter på undersiden av håndleddet. Fås på helsekostforretninger.

Spis lite og ofte. Veldig ofte. Start dagen med te og kjeks på senga. Mariekjeks er bra. Småspis hele tiden. Tom mage gjør alt mye verre.

Homeopati. Funker for noen.

Akupunktur. Begynn tidlig. Få noen til å dra deg dit.

Ellers: Ta hensyn til deg selv så mye du kan. Få hjelp og avlastning. Blir du sliten blir det verre.

Blir det for ille med mye oppkast slik at du går dramatisk ned i vekt, få medisin av legen. Jeg fikk reisesyketabletter som heter Postafen. Det funker for noen.

Lykke til!

Jeg fikk tips om ingefærtabletter som jeg kjøpte på helsekosten. Funket bra de, men jeg var nok ikke bland de som var så altfor mye plaget med kvalme heller da :) Men kanskje verdt et forsøk...?

Takk skal dere ha :-).. nå får vi se da.. hva som skjer..!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...