Gå til innhold

Seriøst, hva syns dere om dette navnet??

Anbefalte innlegg

Gjest tykker eg
Skrevet

Om du tar vekk en n, og bytter a'en til en e, blir det fint....

Skrevet

Navnet er pent, synes jeg.

(Men det minner meg om ei bok jeg leste for mange år siden: "Å være ung er forjævlig", skrevet av Chrisianna F.)

Skrevet

(Men det minner meg om ei bok jeg leste for mange år siden: "Å være ung er forjævlig", skrevet av Chrisianna F.)

*Drar Org i ørene* Hun het Christiane F.... *Streng*

Skrevet

Nja... Det er vel det jeg liker minst av Kristi-jentenavnene tror jeg.

Skrevet

*Drar Org i ørene* Hun het Christiane F.... *Streng*

Ups, der kom det visst en porsjon yrkesstolthet inn... :-) Du har naturligvis helt rett.

Boka er rå, forresten. (Sklir debatten ut nå, forresten, og hvem har skylda for det? *plystre*)

Skrevet

Ups, der kom det visst en porsjon yrkesstolthet inn... :-) Du har naturligvis helt rett.

Boka er rå, forresten. (Sklir debatten ut nå, forresten, og hvem har skylda for det? *plystre*)

Boka er grusom, husker vi så filmen på ungdomsskolen, men nå ser jeg den har 18 årsgrense på dvd. Den burde vært pensum i samtlige 8. klasser sammen med Margreth Olins "Kroppen min".

Skrevet

Boka er grusom, husker vi så filmen på ungdomsskolen, men nå ser jeg den har 18 årsgrense på dvd. Den burde vært pensum i samtlige 8. klasser sammen med Margreth Olins "Kroppen min".

Har ikke lest den andre boka, men den var grusom den første...

Om den burde vært pensum? Ntja, for dess mer du snakker til ungdommene om stoff, spiseforstyrrelser, selvmord, usikker sex (alt sånt), dess flere blir rammet. Dessverre.

Gjest lygne
Skrevet

Jeg får litt slik lovsang følelse av det..kanskje det har noe med blandingen mellom hosianna og kristus å gjøre...;)

Altså syns jeg navnet er litt "for mye"....

Mista nikket
Skrevet

Oppkalt etter far og mor, noe konstruert

Skrevet

Har ikke lest den andre boka, men den var grusom den første...

Om den burde vært pensum? Ntja, for dess mer du snakker til ungdommene om stoff, spiseforstyrrelser, selvmord, usikker sex (alt sånt), dess flere blir rammet. Dessverre.

Nja... Jeg mente filmen jeg da, ikke boka - filmen var råsterk!

Også når det gjelder "Kroppen min" så snakker jeg også om en film, den finnes nok ikke som bok, men burde absolutt sees av ungdom i ungdomsskolealder synes jeg.

Skrevet

Kjenner noen som har kalt ungen sin nesten det,- Kristanna og så et navn til. Det kommer av Kristus ja.. De er ganske religiøse..

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg liker best e-endelse på de navnene som kan ha a- eller e-endelse. Bortsett fra at Hanna er finere enn Hanne og Anna er finere enn Anne.

Kristianne er OK, Kristianna syns jeg høres gammelmodig ut. Ser for meg ei gammel kjærring med mugglukt. :-D

Gjest ChiengMai
Skrevet

Filmen også er rå. Grusom egentlig, men vel verdt å se.

Skrevet

Blir litt som Kristi"himmelfartsdag" på en måte. Kan du skrive det slik Christianna? Da ser det helt annerledes ut........

tzatziki1365380058
Skrevet

Den leste jeg også. Tror den var obligatorisk på ungdomsskolen. Fikk aldri sett filmen, og det tror jeg egentlig er like greit...

Gjest ChiengMai
Skrevet

Blir litt som Kristi"himmelfartsdag" på en måte. Kan du skrive det slik Christianna? Da ser det helt annerledes ut........

Altså! Ch gjør navn utrolig mye styggere enn når de skrives med K åkke som.

Skrevet

Jeg vet det :) Det er ikke lenge siden det var tråd om det, så derfor skreiv jeg det nå hehe

Skrevet

*Nikker* Helt enig! Med noen veldig få unntak er K-navnene mye finere enn C-navnene.

Skrevet

Jeg liker det ikke noe særlig. Da er Kristi finere!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...