Gjest kizi Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Er litt redd hun skal bli skadet av disse. Er det noen som er bedre enn andre? Kom gjerne med tips. Hun er 7 år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274985-datteren-min-%C3%B8nsker-seg-rullesk%C3%B8yter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Rulleskøyter er gøy, men hjelm og beskyttelsesutstyr er selvsagt et must. merker og typer aner jeg ikke, men vi kjøpte noen på coop i fjor som har fungert utmerket. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274985-datteren-min-%C3%B8nsker-seg-rullesk%C3%B8yter/#findComment-2222985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Min datter blir fem på slutten av sommeren og er blitt kjempegod til å gå på rulleskøyter nå i vår. Ho fikk sine på bursdagen da ho ble fire, men hadde problemer med teknikken i fjor, så ho fikk ikke skøytene til å gå framover da, men i år derimot går det supert. Så det er ingen grunn i mine øyne til at datteren din ikke skal få.. MEN, vær nøye med bruk av sikkerhetsutstyr. Håndleddsbeskyttere, knebeskyttere og albuebeskyttere samt hjelm er et must, og forresten veldig viktig både for små og store skøytebrukere. Tror kanskje de store slurver endel med beskyttelsen, og det er gjerne da uhellene skjer. Når det er sagt så har datteren min falt mye i vår. Ho kjører jo ned bakker også, siden vennene bor høyere opp i boligfeltet, og i nedovbakke går det også ganske bra men blir farten for stor eller føttene krysser seg da ender det med fall.... Og når mange barn kjører sammen så blir det og noen krasjer innimellom. Men til tross for en stor mengde fall så har ho ikke slått seg en eneste gang takket være beskyttelsene.(Jo i rompa da. Ho kunne nok godt ha tenkt seg litt polstring der.. Men ho har ikke grått og ikke fått en eneste blåflekk til nå. Ho har jo også til nå hatt på godt med klær bl.a fingerhansker innenfor håmdleddbeskyttelsen, slik har også fingrene unngått skrubbsår.. Jeg fortalte en dag til min datter at når det blir sommer så er det forbudt for henne å gå på skøyter i short eller skjørt. Ho må ha på bukse og jumper om ho skal gå på rulleskøyter. Ho spurte hvorfor. Jeg spurte tilbake. "Hva tror du skjer om du faller? "da får jeg sår og begynner jeg å blø". "Vil du det da?" "Nei". Og mang en gang når ho har falt eller en av vennene har falt har kommentaren om at nå var det bra beskyttelsen var der kommet ut av ungenes munn. Vet ikke så mye om hvilken type du bør velge. Selv ville jeg valgt en med regulering i skostørrelsen slik at skøytene kan brukes flere sesonger. Og gummihjul er å foretrekke foran plasthjul.Gummi er bedre å gå på samt at de ikke støyer like mye. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274985-datteren-min-%C3%B8nsker-seg-rullesk%C3%B8yter/#findComment-2222990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest efoll Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Det ER mange skadet på rulleskøyter. Ingen tvil om det. Mine skal ikke få før de blir større. Men så ønsker de seg ikke heller, da, så det er ikke noe å si nei til... Dersom hun følger regler for hvor hun får lov til å bruke dem, samt bruker sikkerhetsutstyr og er ellers fornuftig så går det sikkert bra. Spør i sportsbutikk ang merker etc. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274985-datteren-min-%C3%B8nsker-seg-rullesk%C3%B8yter/#findComment-2223180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cezalion Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Bare pass på at dere kjøper skøyter med myke plast-/gummihjul, og ikke hjul av hard plast. Sistnevnte er så å si umulig å gå med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274985-datteren-min-%C3%B8nsker-seg-rullesk%C3%B8yter/#findComment-2223186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pærebrus875 Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 hvordan skøyter vil hun ha da? Regner med sånne med 2 hjul foran og 2 bak siden hun er så liten? De er nesten umulig å dette pga, jeg klarte det ihvertfall aldri. Fikk selv sånne med alle hjulene på ei linje når jeg var 10-12 år, husker ikke helt, og sto første gang jeg prøvde, så det andre her sier at de "er umulige å gå med" er kanskje noe de føler selv, har sett andre slite osv. Noen klarer det, noen klarer det ikke. Kusina mi arvet dem og klarte det ikke helt, men reiste hun seg samtidig som hun holdt i noe og rullet forsiktig mens hun holdt i noe så gikk det. Jeg ble tvunget med hjelm ut når jeg skulle gå på dem, men jeg hatet hjelmen og ingen andre brukte... kjempedumt jeg vet, men jeg skadet meg ALDRI. Kanskje mest pga jeg ikke tørte å komme hjem skadet.. jeg rulla ned lange bakker og svingte brått og greier så jeg burde jo ha skadet meg.. La henne ihvertfall rulle i nærheten av gress, der jeg vokste opp var det brostein overalt og gress"øyener" rundt omkring. Følte jeg ubalanse, så svingte jeg mot gresset og falt der. Lær henne å styr unna grus osv pga da går man garantert på trynet. Grus får man også skrubbsår av, jeg fikk noen få blåmerker de få gangene jeg datt på brostein og asfalt... men igjen, der kan hodet skades.. Har dere stort hus la henne få være inne, jeg rulla rundt i gangen, smal gang, med vegger å "dette inntil". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274985-datteren-min-%C3%B8nsker-seg-rullesk%C3%B8yter/#findComment-2223257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cezalion Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 hvordan skøyter vil hun ha da? Regner med sånne med 2 hjul foran og 2 bak siden hun er så liten? De er nesten umulig å dette pga, jeg klarte det ihvertfall aldri. Fikk selv sånne med alle hjulene på ei linje når jeg var 10-12 år, husker ikke helt, og sto første gang jeg prøvde, så det andre her sier at de "er umulige å gå med" er kanskje noe de føler selv, har sett andre slite osv. Noen klarer det, noen klarer det ikke. Kusina mi arvet dem og klarte det ikke helt, men reiste hun seg samtidig som hun holdt i noe og rullet forsiktig mens hun holdt i noe så gikk det. Jeg ble tvunget med hjelm ut når jeg skulle gå på dem, men jeg hatet hjelmen og ingen andre brukte... kjempedumt jeg vet, men jeg skadet meg ALDRI. Kanskje mest pga jeg ikke tørte å komme hjem skadet.. jeg rulla ned lange bakker og svingte brått og greier så jeg burde jo ha skadet meg.. La henne ihvertfall rulle i nærheten av gress, der jeg vokste opp var det brostein overalt og gress"øyener" rundt omkring. Følte jeg ubalanse, så svingte jeg mot gresset og falt der. Lær henne å styr unna grus osv pga da går man garantert på trynet. Grus får man også skrubbsår av, jeg fikk noen få blåmerker de få gangene jeg datt på brostein og asfalt... men igjen, der kan hodet skades.. Har dere stort hus la henne få være inne, jeg rulla rundt i gangen, smal gang, med vegger å "dette inntil". Om det er meg du sikter til, har jeg ikke sagt at skøyter med fire hjul på rekke er umulige å gå med. Jeg sa at de med hjul av hard plast, er umulige å gå med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274985-datteren-min-%C3%B8nsker-seg-rullesk%C3%B8yter/#findComment-2223269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pærebrus875 Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Om det er meg du sikter til, har jeg ikke sagt at skøyter med fire hjul på rekke er umulige å gå med. Jeg sa at de med hjul av hard plast, er umulige å gå med. jeg aner ikke hva som har hard plast og ikke :-P. Men er mange som sier at slike "linje-skøyter" er livsfarlig osv, men det er vel kanskje pga de aldri hadde tørt å gå på dem/har trynet på dem selv. Beste er å la hver person lage sin egen mening tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274985-datteren-min-%C3%B8nsker-seg-rullesk%C3%B8yter/#findComment-2223273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 jeg aner ikke hva som har hard plast og ikke :-P. Men er mange som sier at slike "linje-skøyter" er livsfarlig osv, men det er vel kanskje pga de aldri hadde tørt å gå på dem/har trynet på dem selv. Beste er å la hver person lage sin egen mening tror jeg. Etter min mening er inlineskøyter det beste(tror nesten ikke det er annet å få tak i lenger heller jeg da, og jeg tror min datter til tross for sine unge, snart 5 år, ville sett dumt på meg om jeg kom hjem med den gammeldagse typen rulleskøyter), og rulleskøyter er da ikke farligere enn sparkesykler og rullebrett etter min mening. Skade seg kan de, ja, men det kan de greie på andre måter også. Ved klatring i trær, falle av huska, velte på sykkelen o.l. Vi nekter da ikke barna disse tingene heller. Og bruker man sikkerhetsutstyret er ikke rulleskøyter farligere enn annet leketøy, mener jeg. Så mye som dattera mi har falt i vår uten å skade seg det grann, kan jeg ikke tro at rulleskøytene er "farligere" enn annet leketøy. Det går hardt utover klærne ja, men skitt au. Ved hjelp av sikkerhetsutstyret unngår man de alvorlige skadene. Da er det etter min mening kanskje "farligere" å hoppe tre barn på trampoline samtidig. Det er mye som kan skje da også. Jeg vet om mange som gjør "farlige ting", men du og du så moro de har det:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274985-datteren-min-%C3%B8nsker-seg-rullesk%C3%B8yter/#findComment-2223551 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinthia Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Det er fin trening, og det er en fin måte å trene opp balanse på. Like greit å begynne når man er syv år og det ikke er så langt og tungt å falle, som om man begynner når man er 15 år Kjøp rollerblades på sportsforretning, ikke de billigste på leketøysforretning (som har plasthjul og er håpløse å bruke). Kjøp full pakke med sikkerhetsutstyr; håndledd- kne- og albuebeskyttere, samt hjelm (sykkelhjelm duger vel, vil jeg tro). Bruk bukse og genser, sånn at minimalt med bar hud er tilgjengelig for oppskraping (så lenge det er mulig. Kan jo ikke kreve genser i juli, stort sett). Ettersom hun bare er syv, så begrenser vel bruken seg til gårdsplass/parkeringsplass og eventuelt smågater i nærområdet uansett? Pass på at hun behersker bremseteknikken før hun slipper alene ut på steder med litt mer enn minimal "helling". Tror det blir bra, jeg. Det er lett for at barn blir inaktive i vår tid, så om jenta ønsker seg rollerblades, så bør hun få det, om det passer seg slik! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274985-datteren-min-%C3%B8nsker-seg-rullesk%C3%B8yter/#findComment-2224658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Bare pass på at dere kjøper skøyter med myke plast-/gummihjul, og ikke hjul av hard plast. Sistnevnte er så å si umulig å gå med. Vet du hvor man kan få tak i skøyter med gummihjul ev. byttbare hjul til en snart 7-åring? Hun bruker bare størrelse 28. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274985-datteren-min-%C3%B8nsker-seg-rullesk%C3%B8yter/#findComment-2248488 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.