Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke vært borti at bøker råtner når de står i vanlig romtemperatur og normal luftfuktighet, men dersom de har vært fuktskadd så kan det hende.

De er ikke fuktskadet. Derfor lurer jeg på om det er limet som stinker. Blant annet noen gamle Disney bøker fra donald klubben som fantes når jeg var små.

Har de feks stått lagret i kjelleren noen år? Selv om bøkene ikke er fukskadd, så kan det ha blitt kjellerlukt av de. I såfall hjelper det å la de stå ute å lufte seg.

De har stått på et tørt loft i noen år, men synes ikke de lukter typisk kjeller eller fukt. Det er bare en annen vond lukt.

Gjest togli

De er ikke fuktskadet. Derfor lurer jeg på om det er limet som stinker. Blant annet noen gamle Disney bøker fra donald klubben som fantes når jeg var små.

Vi har mange slike Disneybøker (mener du de tynne bøkene med Walt Disney-stempel på?) fra ca. 1977, men de har ikke vond lukt. Tviler på at det kan være limet som er problemet da?

Annonse

Vi har mange slike Disneybøker (mener du de tynne bøkene med Walt Disney-stempel på?) fra ca. 1977, men de har ikke vond lukt. Tviler på at det kan være limet som er problemet da?

Ja, de ja. Men har du holdt en opp til nesen og luktet på den? På toppen av ryggen der den er bindt inn?

Merkelig spørsmål fra meg men ;) nå begynner jeg virkelig å lurer her hvorfor det bare er sånn på våre bøker.

Gjest togli

Ja, de ja. Men har du holdt en opp til nesen og luktet på den? På toppen av ryggen der den er bindt inn?

Merkelig spørsmål fra meg men ;) nå begynner jeg virkelig å lurer her hvorfor det bare er sånn på våre bøker.

Hehe, glad ingen ser meg nå.. Bøkene står i hylla rett bak meg og jeg snuser rundt på Snehvit, Dumbo, Bambi og Donald ;-)

Det lukter ingenting av bøkene mine, nei, så jeg skjønner ikke helt hva som kan ha skjedd med dine bøker. Merkelig! De har kanskje blitt fuktige/rå en eller annen gang?

Du får gi rapport dersom du finner ut av mysteriet;)

Hehe, glad ingen ser meg nå.. Bøkene står i hylla rett bak meg og jeg snuser rundt på Snehvit, Dumbo, Bambi og Donald ;-)

Det lukter ingenting av bøkene mine, nei, så jeg skjønner ikke helt hva som kan ha skjedd med dine bøker. Merkelig! De har kanskje blitt fuktige/rå en eller annen gang?

Du får gi rapport dersom du finner ut av mysteriet;)

Takk skal du ha ihvertfall ;) De går nok i søppla nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...