Gå til innhold

problemer med at terapeuter inntar Facebook?

Anbefalte innlegg

Gjest klientinnen

Jeg har googlet på min terapeut og har blant annet funnet henne i Facebook. Jeg tenker at det her kan bli et rart skille mellom psykolog og privatperson, ved å søke opp henne så vil jeg jo se alle hun har listet opp som venner og annen privat info.

har dere også terapeuter som er der inne?

Fortsetter under...

Gjest Happiness

For å være helt ærlig synes jeg det er et større problem at folk sjekker opp terapeutene sine på facebok. Det er jo ikke ulovlig akkurat, men man trenger da slett ikke å gjøre alt som er tilgjengelig for en.

Dette ville ikke jeg gjøre i hvertfall. Det handler om å ta vare på de komplimentære rollene som faktisk er svært viktige i en terapeutisk relasjon. Man er sin egen lykkes smed. At man møtes i et terapeutisk rom er viktig etter all min erfaring med langvarig terapi.

Mrs. Wallace

Det er jo du som skaper det rare skillet mellom terapeut og privatperson, når du googler henne og sjekker henne opppå Facebook. Hvis du ikke vil vite noe om terapeuten din som privatperson, får du la være å gjøre sånne ting.

Skal hun ikke ha fritidsaktiviteter, mailadresse og et nettverk, bare i tilfelle noe skulle synes det ble et rart skille? Selvsagt ikke. Terapeuter har også rett på et liv utenom jobben.

Noe helt annet hadde det selvsagt vært om hun hadde tatt kontakt med deg via Facebook el.l. Da blir det rart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...