Gå til innhold

Hudøy - men ikke råd

Anbefalte innlegg

Gjest mangebarnsmor

Det er siste sjanse han har til Hudøy i år, og tross dårlig økonomi søkte vi om plass og han kom inn. Så viser det seg at måten de beregner inntekten på for familien, gjør at vi har 12 000 for mye på ligningen fra i fjor til at vi kommer inn på laveste pris. Dermed har vi ikke råd til at han reiser på leir, likevel.

Er det noen som vet om hvordan jeg kan gå fram for å "prute" på prisen? Vi har virkelig ikke råd, nesten ikke til de 1 900 det koster om vi får ned prisen, heller. Må jeg - som alle år tidligere - si til sønnen min at han heller ikke denne sommeren kan reise til Hudøy, dit flere av klassekameratene og -venninnene har vært sommer etter sommer gjennom hele barneskolen -og skal til for siste gang i sommer? Jeg hadde virkelig unnet ham denne turen, men...

har man ikke råd, så har man ikke råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275197-hud%C3%B8y-men-ikke-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest husøkonomen

Kan dere be om avbetaling? Kanskje kr 500 pr mnd i 4 mnd?

Eller be besteforeldrene om et lån over noen mnd? Du kan jo også be om å få telefonregning, strømregning osv fordelt på flere mnd, og det kan kanskje hjelpe til med å sette av de 2000 til Hudøy? Det går jo også mindre penger hjemme når gutten er borte, så du sparer inn en del der.

Det går også an å leve billigere. Har du tid, så ta noen turer på Kiwibutikker og sjekk datostemplingene. Alt du finner som går ut samme dag eller dagen etter får du gratis. Vi gjør det i blant og har som regel med oss et par bæreposer med f.eks. kjøttkaker, entrecote, kylling osv hjem. Det er mange gratis middager! Maten er jo helt fin 8det er veldig god margin på datoene de bruker), så bare å putte i fryseren.

Det er faktisk sånn at har man ikke råd, så har man ikke råd.

Skjønner ikke prisen du oppgir, er det feil i prislisten på nettet?

http://www.hudoy.no/?side=info&PHPSESSID=e5c4471cd9d1ca04d3e0013050045502

1990 kr er en av prisene i prislista der... Kanskje hun bare runda nedover.

Annonse

For henne er vel 1990 laveste pris hun kan få da. Rask regning gir familien en årsinntekt i fjor på 312 000.

Hvordan i all verden fikk du til det?! Er ikke tallene i kolonnen for "inntekter egenandel" familiens inntekt i 1000? Ifølge den har familien da en samlet inntekt på mellom 2-300'.

Gjest Mener nå jeg

Om det stemmer at du/dere tjener over 300 000 i året, synes jeg det er pussig at dere ikke har råd.

For dere har da visst om dette siden i fjor, da dere heller ikke hadde råd til å sende gutten dit?

Da kunne dere planlagt litt bedre og lagt av 300 kr. i måneden gjennom hele året.

Hvordan i all verden fikk du til det?! Er ikke tallene i kolonnen for "inntekter egenandel" familiens inntekt i 1000? Ifølge den har familien da en samlet inntekt på mellom 2-300'.

Hadde de ikke 12 000 for mye til å få prisen som man får hvis man har mellom 2 og 300? Altså 312000...? ;)

Ring eller skriv til dem, og spør om de noen gang gjør unntak fra prissettingen. Du har jo lite å tape på å spørre. Dersom du har mange barn (som nicket ditt tilsier), så kan det muligens være et argument for å gjøre unntak fra prisen.

Alternativt kan du spørre om å få dele opp betalingen slik at ikke hele beløpet kommer på en gang.

Tror ikke du skal ha store forventninger om å få til en prisreduksjon, men gjør et forsøk :-)

Lykke til!

Om det stemmer at du/dere tjener over 300 000 i året, synes jeg det er pussig at dere ikke har råd.

For dere har da visst om dette siden i fjor, da dere heller ikke hadde råd til å sende gutten dit?

Da kunne dere planlagt litt bedre og lagt av 300 kr. i måneden gjennom hele året.

Ser ikke helt hensikten i slik moralisering.

Annonse

fei1365380229

300 000 i året er vel ikke mye. Er man mange i familien, har lån osv. så er det faktisk ganske lite. Surpump!

Gjest mangebarnsmor

Det er faktisk sånn at har man ikke råd, så har man ikke råd.

Skjønner ikke prisen du oppgir, er det feil i prislisten på nettet?

http://www.hudoy.no/?side=info&PHPSESSID=e5c4471cd9d1ca04d3e0013050045502

Trodde jeg var under 300 000 - men hadde altså 12 000 for mye og må betale 1000 kroner mer enn beregnet. Han tar det sporty - så vi takker nei til turen og forsøker heller kose oss litt gjennom sommeren. 2000-3000 kroner fordelt på oss 5 i familien kan bli til mye moro, det også, som han sier.

Jeg er så stolt av ham!

Gjest efoll

Hva med å ta opp et lite lån? Dette er jo veldig viktig for barnet ditt! Har du ikke mulighet for å låne av en bank, så forsøk i det minste hos venner/besteforeldre/andre slektninger. Garanter selvfølgelig at beløpet betales tilbake og når. Gjerne skriftlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...