Gå til innhold

Dere som har satt dere inn i Facebook

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest aviaana

Nå er jeg veldig ny på Facebook, men jeg har i alle fall sett det på de som er "vennene" mine. Altså at jeg ser hvem som er vennene deres igjen.

men om du titter på ukjente personers venneliste. Får du da info om hvordan folk kjenner hverandre?

Annonse

Gjest ytlhfsd

Jeg føler meg ganske dum nå, men er det noen som kan forklare meg litt om det her Facebook-fenomenet? Hva er det egentlig? Noen som gidder å fortelle meg hvordan det funker? Hva skal til for å delta?

Hvis du er medlem i andre nettsamfunn som feks nettby, blink og lignende så kjenner du til konseptet. Du må bruke ditt virkelige navn. Du bestemmer selv om bare de du legger til som venner ser info om deg og bilder av deg eller om alle kan se det. Du kan finne gamle klassekamerater, arbeidskollegaer og slikt ved å søke dem opp og så kan du surfe rundt og se på deres venner igjen, se på bilder og slikt. Du kan delta eller opprette grupper og diskutere ting dere er interessert i. Du kan bli invitert med på fester gjennom dette, feks klassefest?

jubalong70

men om du titter på ukjente personers venneliste. Får du da info om hvordan folk kjenner hverandre?

Prøvde å sjekke, og det ser ikke slik ut. Jeg får frem hvem vennene er, men ikke "hvordan" de er venner.

Får frem hva slags nettverk de er på.

Nå har jeg ikke satt meg veldig inn i Facebook, men ut fra hva jeg forstår er det du selv som bestemmer hva som skal vises fram til hvilke folk (venner - folk i samme nettverk som deg, etc).

Klikk på "privacy"-lenken som du finner i lenkerekka øverst. ("privacy"-lenken ligger på venstresiden av "logout"-lenken.) Det er ganske mange innstillinger her, så du må kanskje prøve deg litt fram. Lykke til! :)

Gjest Elextra

Har lurt litt på dette med Facebook.

Kjenner jo flere som har profiler der, men foreløpig har det ikke fristet meg å legge meg ut med fullt navn på den måten. Folk som kjenner til meg kan uansett google meg og finne frem til meg o mde ønsker, tenker jeg.

Men jeg er jo ganske nysgjerrig, så jeg skal aldri si aldri...

Gjest aviaana

Nå har jeg ikke satt meg veldig inn i Facebook, men ut fra hva jeg forstår er det du selv som bestemmer hva som skal vises fram til hvilke folk (venner - folk i samme nettverk som deg, etc).

Klikk på "privacy"-lenken som du finner i lenkerekka øverst. ("privacy"-lenken ligger på venstresiden av "logout"-lenken.) Det er ganske mange innstillinger her, så du må kanskje prøve deg litt fram. Lykke til! :)

En person kontaktet meg på facebook.Selv om jeg ikke hadde lagt til henne som venn så så jeg vennelista hennes og hvordan hun kjente de enkelte.

Er dette informasjon som er tilgjengelig for dem jeg sender melding til ?

En person kontaktet meg på facebook.Selv om jeg ikke hadde lagt til henne som venn så så jeg vennelista hennes og hvordan hun kjente de enkelte.

Er dette informasjon som er tilgjengelig for dem jeg sender melding til ?

Hvor mye du viser fram til andre vil som sagt avhengig av hva som er bestemt i dine "privacy"-innstillinger. Jeg vet ikke hva som er standardinstilling for Facebook, men tror kanskje at standard er at alle får se det meste. Om du har sendt denne personen en melding eller ei, tror jeg ikke har noe å si for hva hun ser.

Jeg tror man kan velge mellom følgende nivå (ikke alle nivåene finnes for alle innstillinger):

1) Absolutt alle

2) Alle som er i samme nettverk som meg (for eksempel "Norge") og alle mine venner

3) Alle som er i noen av de samme nettverkene som meg og alle mine venner

4) Bare mine venner

Hvis du har informasjon du ikke ønsker at folk skal se, har du to muligheter:

1) Sett deg inn i hvordan "privacy"-innstillingene fungerer slik at du kan sperre for de personene du ønsker

eller

2) Ikke skriv inn ting på Facebook som du samtidig kan godta at "hele verden" skal se.

Annonse

Gjest Silver Fairy

Hvem som helst kan se det om du har en åpen profil. Har du en lukket profil kan kun venner se det. De som ikke er venner av deg vil kun se navnet på vedkommede, nettverk og status. Har din venn en profil som er åpen for alle vil de kunne se ditt forhold til vedkommede i hans/hennes venneliste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...