Gå til innhold

Treåring savnet,- forferdelig.

Anbefalte innlegg

Gjest do not understand

Det er så grusomt å se og lese i media om den lille tre år gamle jenta som er blitt borte på ferie. Jeg tør nesten ikke sette meg inn i hvordan hvordan foreldrene må ha det ! Har selv to jenter på 4 og 8 år.

Stemmer det at foreldrene hadde gått fra den lille jenta og hennes søsken sovende i ferieleiligheten, mens de selv gikk for å spise på restaurant ? Det er sånn jeg har forstått det, men jeg håper det er feil.... Det er vel ingen som gjør det ???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275375-tre%C3%A5ring-savnet-forferdelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest do not understand

Jo, du har forstått det riktig og jeg er helt enig med deg - man går bare ikke fra barna på den måten. Min første tanke var at jenta hadde våknet og gått for å lete etter foreldrene, men det er visst dessverre ikke tilfelle.

Huff og huff :-(( Jeg blir så trist ! Handler ikke ferie med barna om å kose seg sammen med dem ? La de få være litt lenger oppe på kvelden, og få bli med ut på restaurant ! Skal foreldre ha romantisk alene-tid på ferie, så får de reise på ferie alene eller sitte på veranda`n til ferieleiligheten når barna er lagt.

Jeg vet det ikke hjelper den lille jenta å klandre foreldrene, og jeg kan levende forestille meg hvor forferdelig de må ha det !.... Jeg blir bare så utrolig sjokkert og lei meg over at foreldre kan finne på å gjøre noe slikt..., spesielt i den verdnen vi lever i idag !

Gjest mye vi ikke vet

Det var resturanten på stedet, bordet de satt på var 35 meter unna døren til leiligheten. Så i prinsippet satt de kanskje "på verandaen" mens barna sov.

Jeg har ikke sett stedet, og tror nok ikke jeg ville gjort det samme, men jeg vet at jeg har gjort ting som andre ikke gjør (en gang lot jeg barnet sove i bilen mens jeg løp inn på apoteket for å hente en resept, bilen _kunne_ blitt stjålet eller krasjet i eller tatt fyr, og jeg ville aldri tilgitt meg selv. Og jeg har mange ganger sittet på kaffebar på innsiden av vinduet med barnet sovende i vognen utenfor vinduet. jeg ville sett det hvis noen tok vognen, men kanskje han / hun løp fortere enn meg og jeg ikke fikk tatt de igjen? Da ville jeg heller aldri tilgitt meg selv).

Huff og huff :-(( Jeg blir så trist ! Handler ikke ferie med barna om å kose seg sammen med dem ? La de få være litt lenger oppe på kvelden, og få bli med ut på restaurant ! Skal foreldre ha romantisk alene-tid på ferie, så får de reise på ferie alene eller sitte på veranda`n til ferieleiligheten når barna er lagt.

Jeg vet det ikke hjelper den lille jenta å klandre foreldrene, og jeg kan levende forestille meg hvor forferdelig de må ha det !.... Jeg blir bare så utrolig sjokkert og lei meg over at foreldre kan finne på å gjøre noe slikt..., spesielt i den verdnen vi lever i idag !

Enig med deg. Jeg hadde ikke våget å forlate barna - det kunne jo skjedd mye annet også. Vi hadde med barna på 5 og 2 til Syden i fjor, da spiste vi heller litt tidligere på kvelden (men barna var jo også lenger oppe enn vanlig) sammen med barna, og når barna ble trøtte satt vi voksne i leiligheten og så på TV eller prata etter de hadde lagt seg. Kunne aldri gått fra dem der, ikke bare 35 meter engang......

Håper inderlig de finner jenta uansett, det verste må jo være uvissheten :o(

Annonse

Gjest efoll

Det er nok endel som gjør det, jeg har selv flere venninner. Ofte bruker de babycall, eller de sjekker dem ofte, som disse foreldrene også gjorde (men det hjalp dessverre ikke...). Det ER helt grusomt, jeg orker ikke å tenke på det engang.....

En vekker til oss foreldre om å passe godt på! Det er gærninger overalt, dessverre. Sjuke folk! Jeg håper virkelig foreldrene finner ut hva som har skjedd med henne, og at de får henne tilbake......

Enig med deg. Jeg hadde ikke våget å forlate barna - det kunne jo skjedd mye annet også. Vi hadde med barna på 5 og 2 til Syden i fjor, da spiste vi heller litt tidligere på kvelden (men barna var jo også lenger oppe enn vanlig) sammen med barna, og når barna ble trøtte satt vi voksne i leiligheten og så på TV eller prata etter de hadde lagt seg. Kunne aldri gått fra dem der, ikke bare 35 meter engang......

Håper inderlig de finner jenta uansett, det verste må jo være uvissheten :o(

Vi sitter i hagen til naboen - med babycall, og med barnas soveromsvinduer vendt ut mot hagen vi sitter i (de står på gløtt). Vi kommer nok til å fortsette å gjøre dette til tross for denne grusomme saken. Avstanden blir omtrent som å sitte i egen hage

Jeg synes dog det virker litt underlig å gå fra barn i syden for å spise. Men var ikke døren låst? Stod vinduet på vidt gap?

Foreldrene kunne umulig forutse at noen ville stjele et av barna, så jeg klandrer dem ikke for at de gikk i fra ungene. Selv om jeg ikke ville ha gjort det på den måten selv.

Men jeg lar barna mine leke ute alene i nabolaget, og det kunne like gjerne vært der det hadde dukket opp en galning for å stikke av med et barn. Vi er aldri trygge desverre, men det nytter ikke å overvåke dem 24 timer i døgnet heller.

Jeg tenker mye på denne saken. Stakkars stakkars jente!

serendipity

Vi sitter i hagen til naboen - med babycall, og med barnas soveromsvinduer vendt ut mot hagen vi sitter i (de står på gløtt). Vi kommer nok til å fortsette å gjøre dette til tross for denne grusomme saken. Avstanden blir omtrent som å sitte i egen hage

Jeg synes dog det virker litt underlig å gå fra barn i syden for å spise. Men var ikke døren låst? Stod vinduet på vidt gap?

Det gjør vi også. Vi er hos naboen, med babycall, og det kommer jeg nok til å gjøre igjen. MEN jeg ville nok ikke gjrot det i syden. Det er tross alt noe annet å våkne opp i i en fremmed leilighet og bli redd enn i sin egen seng (jeg hadde jo hørt det med babycall da). Men jeg blir mest overrrasket over at man sjekker barna hver 30 min. 30 min. er LENGE om barnet er livredd og skriker. Jeg syntes ikke foreldrene har opptrådd spesielt uaktsomt.

Nå spekuleres det jo også i om noen har hatt de under oppsikt i flere dager !?!?!?!!?

Noen MÅ jo ha visst at barna sov alene, ellers ville vel ikke personen ha brutt seg inn.

Gjest togli

Det er ikke alle barn som koser seg med å være oppe sent på kveldene, så jeg velger å tro at foreldrene handlet riktig i forhold til sine barn...

Sånn litt på siden:

Min eldste tåler ikke for mye sukkerholdig mat. Det er så mange som sier at jeg må la henne få kose seg med fråtsing i godterier iblant. De skulle bare sett hvor vondt hun har det noen timer etter for høyt sukkerinntak. Hun har det på ingen måter bra da :-(

Media fremstiller foreldrene som ansvarsfulle foreldre som kun vil sine barns beste. Jeg hadde selv aldri turt å gå ut av huset der mine barn lå og sov, men jeg vet samtidig at jeg er litt vel hysterisk når det gjelder slikt ;-)

Forørig orker jeg nesten ikke å lese om denne saken. Jeg får fysisk vondt av å tenke på det :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...