Gå til innhold

Problemer med klassekontakt

Anbefalte innlegg

jubalong70

Jeg er vara-klassekontakt i klassen vår. Han som er klasskontakt gjør absolutt ingenting. Han møter ikke på FAU møter, informerer ikke om noe osv.

Nå skal det være dugnad på skolen, og jeg fikk nettopp en mail om at klassekontakten skulle ordne så det ble noe å spise til kaffen. Klassekontakten kunne evt. be noen andre gjøre det.

Jeg ser at han står som mottager av mailen, men jeg tviler så sterkt på at han kommer til å ta ansvar for dette også.

Jeg har ikke muligheter for å komme på dugnaden.

Jeg kjenner denne mannen veldig dårlig og har liten lyst til å ringe for å sjekke om han har tenkt å gjøre jobben sin (!).

Hva skal jeg gjøre her da? Noen tips?

Skal jeg sende ham en mail og spørre? Skal jeg selv organisere slik at det blir noe spiselig til kaffen?

Noen råd til en veldig fersk vara?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275431-problemer-med-klassekontakt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

fei1365380229

Du skal bry deg helt utenom, du er vara og hvis ikke han spør deg om du kan overta det så la han i så fall ta ansvaret for at ingenting skjer. Det er driftige damer som står bak enkelte menn som gjør at en del ikke ser at mennene ikke gjør en dritt :)

jubalong70

Du skal bry deg helt utenom, du er vara og hvis ikke han spør deg om du kan overta det så la han i så fall ta ansvaret for at ingenting skjer. Det er driftige damer som står bak enkelte menn som gjør at en del ikke ser at mennene ikke gjør en dritt :)

JEg tenkte også litt slik. Han har selv sagt seg villig til å være klassekontakt og må da ta ansvaret - eller delegere det videre hvis han ikke har mulighet.

Uff, det er litt skremmende å bare la det seile sin egen sjø også...

jubalong70

Eg er vara for klassekontakt. Stiller opp berre når eg får beskjed om det. Det blir no litt travelt for deg om du må passe på han også.

Takk for støtten.

Jeg synes det er helt greit å dra på møter og kan godt stå for endel informasjon. Men jeg blir litt irritert når han ikke kan gjør noen ting!

Men jeg skal holde meg hard nå!

fei1365380229

JEg tenkte også litt slik. Han har selv sagt seg villig til å være klassekontakt og må da ta ansvaret - eller delegere det videre hvis han ikke har mulighet.

Legg vekk alt som heter ansvarsfølelse på dette. La han stå for det selv. Vær sterk som du sier.

Annonse

Mista nikket

Alle kvinner er født med dårlig samvittighet over ting vi tror vi har ansvar for. Husk at du ikke har ansvar for hans jobb.

Sløvt av han!

Rart det ikke er delt funksjon FAU-kontakt/klassekontakt hos dere? Hos oss har vi to klassekontakter og en FAU-representant (meg) + vara for alle, og vi har våre ulike funksjoner i forhold til klasse/skoleledelse/arrangementer. Er det en som ikke gjør jobben sin så er det alltid noen til å gi et spark. Det burde han der hatt...

Det er vel valg på ny klassekontakt for neste år hos dere også nå i disse tider, så få han bort. Få inn en som kan gjøre en skikkelig jobb, og spør gjerne hvorfor ikke funksjonene deles, for det er litt arbeid å sitte i FAU, jeg er kasserer der og kunne ikke drømt om å være klassekontakt i tillegg.

Men du skal ikke ta over arbeidet hans før han ber deg om det, men du kan jo sende han en e-post og si noe sånn som at du som varamedlem gjerne vil ha beskjed om han er forhindret til å møte/gjøre noe osv. Kanskje han er så bortreist at han har glemt han har deg som vara....;-)

Sløvt av han!

Rart det ikke er delt funksjon FAU-kontakt/klassekontakt hos dere? Hos oss har vi to klassekontakter og en FAU-representant (meg) + vara for alle, og vi har våre ulike funksjoner i forhold til klasse/skoleledelse/arrangementer. Er det en som ikke gjør jobben sin så er det alltid noen til å gi et spark. Det burde han der hatt...

Det er vel valg på ny klassekontakt for neste år hos dere også nå i disse tider, så få han bort. Få inn en som kan gjøre en skikkelig jobb, og spør gjerne hvorfor ikke funksjonene deles, for det er litt arbeid å sitte i FAU, jeg er kasserer der og kunne ikke drømt om å være klassekontakt i tillegg.

Men du skal ikke ta over arbeidet hans før han ber deg om det, men du kan jo sende han en e-post og si noe sånn som at du som varamedlem gjerne vil ha beskjed om han er forhindret til å møte/gjøre noe osv. Kanskje han er så bortreist at han har glemt han har deg som vara....;-)

Vi har en bitteliten skole, og FAU er nylig oppstartet (nå i høst). Foreløpig virker det absolutt overkommelig å være med i FAU samtidig som man er klassekontakt. Og både klassekontakt og vara er invitert til FAU-møtene. (Han har til nå vært på 1 møte...)

Det er valg på neste foreldremøte nå i vår. Da blir jeg flyttet opp til klassekontakt og det velges en ny vara (som blir klassekontakt neste år).

Jeg har prøvd å snakke med ham ved noen anledninger før om det å gjøre ting. Vi skal blant annet bygge ut skolen og det var endel kjemping i forhold til kommunen i den forbindelse. Da det skulle opp i kommunestyret ønsket vi at så mange foreldre som mulig møtte opp. Jeg spurte ham om han ville invitere foreldrene. Da sa han - og jeg ble helt sjokkert - at han ikke egentlig brydde seg noe om denne utbygginga! Dette på en skole der han har 2 barn og snart får inn 1 til. En skole som det ikke har vært noe med siden den ble bygd i 1975 (bortsett fra å fjerne nålefilten på alle gulvene). En skole som knapt har gymsal, som ikke har skolekjøkken og ikke sløydrom.

Nok om det. Jeg engasjerte meg i alle fall, og fikk sendt ut invitasjoner.

Dugnaden skal være i kveld, og jeg har ikke tatt kontakt med ham. Det er vanskelig for meg, men jeg skal holde meg hard...

Annonse

Vi har en bitteliten skole, og FAU er nylig oppstartet (nå i høst). Foreløpig virker det absolutt overkommelig å være med i FAU samtidig som man er klassekontakt. Og både klassekontakt og vara er invitert til FAU-møtene. (Han har til nå vært på 1 møte...)

Det er valg på neste foreldremøte nå i vår. Da blir jeg flyttet opp til klassekontakt og det velges en ny vara (som blir klassekontakt neste år).

Jeg har prøvd å snakke med ham ved noen anledninger før om det å gjøre ting. Vi skal blant annet bygge ut skolen og det var endel kjemping i forhold til kommunen i den forbindelse. Da det skulle opp i kommunestyret ønsket vi at så mange foreldre som mulig møtte opp. Jeg spurte ham om han ville invitere foreldrene. Da sa han - og jeg ble helt sjokkert - at han ikke egentlig brydde seg noe om denne utbygginga! Dette på en skole der han har 2 barn og snart får inn 1 til. En skole som det ikke har vært noe med siden den ble bygd i 1975 (bortsett fra å fjerne nålefilten på alle gulvene). En skole som knapt har gymsal, som ikke har skolekjøkken og ikke sløydrom.

Nok om det. Jeg engasjerte meg i alle fall, og fikk sendt ut invitasjoner.

Dugnaden skal være i kveld, og jeg har ikke tatt kontakt med ham. Det er vanskelig for meg, men jeg skal holde meg hard...

Da skjønner jeg det er noe mer overkommelig å ha en og samme person i flere funksjoner enn det ville vært hos oss ja. Vi har 35 elever på 1. trinn.

For en holdning den mannen der har da...? Godt han skal ut av funksjonen som klassekontakt. Det er viktig at det fungerer, det ser en jo både når det gjelder arrangementer og ikke minst i forbindelse med ting rundt driften på skolen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...