Gå til innhold

Idas sommervise

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Et Google-søk gav dette resultatet:

Du skal ikkje tru det blir sommar før vi jagar vinteren bort

og gjer slik at sola får skine så det kan bli sommar litt fort.

Eg trollar så blomane blømer og graset blir grønt kvar du går.

Ta av deg dei støvlane dine. Eg sopte bort snøen i går.

Eg gjer mykje vatn i bekken

som hoppar og brusar av stad.

Eg gjer fullt av svalar i lufta

og myggar som svala kan ta.

Eg gjer nye lauvvblad på tra,

og fullt opp av fuglereir små.

Eg gjer himmelen vakker om kvelden, heilt rosa, med gullskyer på.

Og jordbær det gjer eg til barna,

for det meiner eg dei skal få,

og andre små artige saker som passar når barna er små.

Så lagar eg festlege stader der barna kan springe så lett,

og da blir dei fulle av sommar og beina av hopp og av sprett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275476-idas-sommervise/#findComment-2226006
Del på andre sider

... og bokmålsvarianten:

Du skal ikke tro det blir sommer, hvis ingen kan sette litt fart på sommer'n og gjøre den sommerlig for da kommer blomstene snart.

Jeg gjør sånn at blomstene blomstrer, jeg gjør sånn at enga blir grønn, og nå, nå har sommeren kommet, for nå har jeg tatt bort all snø'n.

Jeg lager alt vannet i bekken sa den kan få klukke og le. Så lager jeg svevende svaler og mygg de kan meske seg med. Så lager jeg nytt løv på trærne og insekter, store og små. Jeg gjør himmelen vakker om kvelden med solnedgangs-fargene på.

Og markjordbær gir jeg til barna, for det synes jeg de skal få, og andre små morsomme saker som passer når barna er små.

Jeg lager små morsomme steder, der barna kan finne små ting, da blir barna fulle av sommer og bena kan løpe omkring

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275476-idas-sommervise/#findComment-2226007
Del på andre sider

Gjest nå ble jeg glad

... og bokmålsvarianten:

Du skal ikke tro det blir sommer, hvis ingen kan sette litt fart på sommer'n og gjøre den sommerlig for da kommer blomstene snart.

Jeg gjør sånn at blomstene blomstrer, jeg gjør sånn at enga blir grønn, og nå, nå har sommeren kommet, for nå har jeg tatt bort all snø'n.

Jeg lager alt vannet i bekken sa den kan få klukke og le. Så lager jeg svevende svaler og mygg de kan meske seg med. Så lager jeg nytt løv på trærne og insekter, store og små. Jeg gjør himmelen vakker om kvelden med solnedgangs-fargene på.

Og markjordbær gir jeg til barna, for det synes jeg de skal få, og andre små morsomme saker som passer når barna er små.

Jeg lager små morsomme steder, der barna kan finne små ting, da blir barna fulle av sommer og bena kan løpe omkring

Takk!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275476-idas-sommervise/#findComment-2226067
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...