Gå til innhold

hva synes dere om dette?

Anbefalte innlegg

Gjest konfirmasjonstrøbbel

Her er situasjonen: det skal være konfirmasjon og 3 dager før melder konfirmantens kusine + onkel avbud fordi de prioriterer noe annet uforutsett -som kusinen veldig gjerne vil være med på.

Er det greit? Selvfølgelig kan man ikke si noe på det, men hadde dere reagert eller bare "blåst" det bort? Det betød mye for konfirmanten at denne kusinen skulle komme og ble veldig lei seg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275487-hva-synes-dere-om-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest synes jeg ikke noe om

Hvis det var min datter som var konfirmanten, så ville jeg gjort alt for at dette ikke skulle være en stor sak, og ikke bygget opp under at dette skulle ødelegge noe for den store dagen. Fei det bort med "det er slik som skjer".

Hvis det var min datter som var kusinen, ville jeg latt henne få beskjed om at man ikke kunne melde avbud på grunn av at det dukker opp noe man heller ville gjøre.

Så ja, jeg synes det er en stor sak, men jeg ville gjort alt for at konfirmanten ikke tenkte noe mer på det og gledet seg til dagen like mye.

Jeg tviler sterkt på at vi hadde prioritert bort en konfirmasjon til så nær slekt i alle fall.

Men det hjelper nå lite å bli sur da...

Nei, du har rett i det; hjelper ingenting å bli sur. Men det er ikke første gangen dette skjer; denne familien melder ofte avbud når det ikke er spennende nok for dem å delta. De er generelt veldig opptatt av egne behov. Og man kan jo faktisk bli såret noen ganger selvom man ikke nødvendigvis blir sur og fornærmet...

Jeg var mest nysgjerrig på om det var andre som også reagerte på dette.

Annonse

Kommer ikke det an på hvor mange andre som kommer da? Hvis det kommer 25 så hadde jeg synes det var greit. hvis det kommer 7 så hadde jeg mislikt det sterkt.

Så man skal komme i sin kusine/fetters konfirmasjon kun avhengig av hvor mange andre som kommer? Synes ikke det har noen som helst betydning..

Så man skal komme i sin kusine/fetters konfirmasjon kun avhengig av hvor mange andre som kommer? Synes ikke det har noen som helst betydning..

Det er stor forskjell. Jeg har hatt konfirmasjon med 8 stykker og jeg tror det hadde blitt stor skuffelse her dersom ikke to kom og det kun var seks tilbake og tre av dem var oss + tre gjester

Nei, du har rett i det; hjelper ingenting å bli sur. Men det er ikke første gangen dette skjer; denne familien melder ofte avbud når det ikke er spennende nok for dem å delta. De er generelt veldig opptatt av egne behov. Og man kan jo faktisk bli såret noen ganger selvom man ikke nødvendigvis blir sur og fornærmet...

Da får man bare fortsette å be dem, men ikke regne med at de kommer alikevel så slipper man å bli skuffet. Evt. skutte å be dem og forklare hvorfor om de spør...

Det er stor forskjell. Jeg har hatt konfirmasjon med 8 stykker og jeg tror det hadde blitt stor skuffelse her dersom ikke to kom og det kun var seks tilbake og tre av dem var oss + tre gjester

Selvfølgelig, men skuffelsen er stor for konfirmanten uansett hvis vedkommende betyr mye for ham/henne. Hvorvidt noen kommer/ikke er avhengig av hvem det er tror jeg..

jubalong70

Jeg skjønner veldig godt at de som inviterer blir såret og lei seg. Det er utrolig egoistisk å ikke tenke lenger enn det denne familien tydeligvis gjør.

Vi får tro de får smake sin egen medisin en gang...

Gjest kvinne på 34

Det er bestandig trist når nær slekt velger en bort. Selv opplevde jeg at en tante og onkel ikke kom, og tilogmed glemte å gi meg konfirmasjonsgave.. fikk hverken noe på dagen eller senere... Ikke engang et gratulasjonskort..Jeg ble utrolig skuffet.. både på den store dagen, og enda mer skuffet ettersom tiden gikk og det ikke kom noen gratulasjon i etterkant heller, riktignok var de midt i en skilsmisse da jeg ble konfirmert og hadde sikkert nok av andre ting å tenke på, men likevel da.... Jeg må innrømme at jeg faktisk aldri helt har kommet over den skuffelsen selv om det har gått mange år....

Men det er vel ikke stort å gjøre med saken du skriver om... Men jeg tror kanskje jeg ville signalisert til dem som valgte å ikke komme at konfirmanten ble veldig skuffet over valget... Slik at de kan ha det i bakhodet ved senere anledninger iallfall.

Ellers får dere ta lærdom av det og ikke gjøre noe lignende mot andre...

Gjest EvyM

Selvfølgelig dårlig gjort - men det virker kanskje som om datteren din er mer opptatt av kusinen sin enn motsatt? Hvis det er tilfelle så hadde jeg prøvd å få datteren din til å tenke mindre på/bry seg mindre om kusinen sin. Og heller jobbe med selvfølelsen hennes. Men nå kjenner jeg jo ikke situasjonen... kanskje tolker jeg veldig mye nå. Beklager i så fall :)

Annonse

Selvfølgelig dårlig gjort - men det virker kanskje som om datteren din er mer opptatt av kusinen sin enn motsatt? Hvis det er tilfelle så hadde jeg prøvd å få datteren din til å tenke mindre på/bry seg mindre om kusinen sin. Og heller jobbe med selvfølelsen hennes. Men nå kjenner jeg jo ikke situasjonen... kanskje tolker jeg veldig mye nå. Beklager i så fall :)

Nei, stemmer nok ikke det. Hun er bare lei seg for at hun ikke kommer -pga noe som har dukket opp i siste liten som var mer spennende. Synes ikke det er så drøyt å prioritere en kusine/fetters konfirmasjon som man har mye kontakt med.

Jeg synes det er en uting å ikke holde seg til det man først har avtalt fordi det dukker opp noe "bedre".

Bortsett fra hvis det er to ting som er _veldig_ stor forskjell på da, som f eks avtalt en ordinær venninnekveld og så blir man invitert i bryllup...;-)

Jeg synes det var dårlig gjort av dem. Konfirmasjoner er jo planlagt lang tid i forveien, så det kan da ikke være så vanskelig å innstille seg på at den dagen er det nettopp dit man skal.

Jeg har ikke vært borti avlysninger på slike stærre/mer formelle sammenkomster. Men jeg kjenner noen som stadig vekk melder avbud til ting de har takket ja til fordi det dukker opp noe senere som de heller vil gå på. Frekt.

Dere får invitere de på kakefest etterpå da. Ingenting å lage mye ståhei for, man vet jo hvordan det er i den alderen, mye som skjer og mye som frister. At enkelte ting frister mer enn familieselskap som det blir flere av er vel ikke så rart.

Det var vel litt drøyt dum-snilt?!

Hvorfor det?

Hvis de ikke vil komme pga noe annet som dukker opp i siste liten som er mer spennende (hvilket er ganske uhøflig og egoistisk i utgangspunktet), er det da helt latterlig å invitere dem på kake etterpå! Det er jo de selv som tar valget å ikke komme. Hvis de hadde meldt avbud pga sykdom hadde det selvfølgelig vært noe annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...