Gå til innhold

amming og vaksinasjon


vivaldi

Anbefalte innlegg

I forbindelse med at vi skal reise, fikk jeg gulfeber, difteri/stivkrampe og poliovaksine på tirsdag 15/5.

Sønnen min på 12uker, som jeg fullammer, har vært veldig urolig siden. Han gråter oftere også ved puppen. Jeg har aldri opplevd han slik før. Kan det være pga. vaksinene som jeg fikk?

Jeg skal også ta tyfus og hepatitt A vaksine - Bør jeg ta dem?

Tusen takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære cm.

Om vaksinen er årsak til uroen hos dit barn, kan jeg ikke si noe om. Følgende informasjon oppgis i T.Hale "Medication and mothersmilk", Hepatitt A vaksine gies til gravide over 14 uker og barn over 2 år. Det finnes ikke noe data på bruk av denne vaksinen hos ammende, men det oppgis at det er lite trolig at det skulle være skadelig. Tyfoid vaksine finnes det heller ikke data på om går over i melken. Det finnes to typer vaksine. En som er levende og en som ikke er levende. Om ammende kvinner skal vaksineres så anbefales en ikke levende vaksine. Du bør derfor diskutere dette nærmere der du skal vaksineres , sett i forhold til sykdomsrisikoen i det området du skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...