Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helt utrolig. Tenk å sulte ihjel sin egen unge...

Husker også for noen år siden en sak der et ektepar ble anmeldt for mishandling fordi ungen døde av feilernæring. De hadde gitt barnet bare ferdigmat, suppeposer, potetmos fra pose etc. Ungen fikk alt for mye salt. Var det i Storbrittania, tro?

Husker også for noen år siden en sak der et ektepar ble anmeldt for mishandling fordi ungen døde av feilernæring. De hadde gitt barnet bare ferdigmat, suppeposer, potetmos fra pose etc. Ungen fikk alt for mye salt. Var det i Storbrittania, tro?

Jepp, det var i Storbritannia, et ungt par med meget dårlig råd hadde gitt babyen sin kun potetmos laget av sånn pose-pulver for de hadde ikke råd til babygrøt. Ungen døde av massive hjerneskader på grunn av alt saltet i maten.

Annonse

Jeg husker den saken, og også der mente jeg å huske at det dreide seg om et barn som bare var noen få uker gammel.

Ufattelig at det går an å være såååå uopplyst om hva du skal gi spedbarn. Man skulle da i det minste tro at de hadde klart å tenke ut at kumelk ville være bedre enn potetmos og suppeposer!

Ville ikke gi barnet morsmelk??!?!! HÆ?? Det er da ingen dyr som har lidd for å produsere morsmelk! Henger meg på en annen som kommenterte nedi her, hvis de ønsker å leve så naturlig som mulig så hadde det vel vært naturlig å amme?

Noen skulle rett ogs slett ikke fått lov til å få barn!!! Man må ha tillatelse for å kjøre bil, men alle kan få barn. Ikke alle er istand til å ta vare på barn!!

Dette er rett og slett grusomt. Godt at gutten ikke får lide mer nå...

Fra en provosert mor

Jeg er glad vi i Norge har et ganske godt utbygd sikkerhetsnett for å fange opp personer som står i fare for å "falle igjennom" som foreldre. Jeg liker å tro at vi har naboer som bryr seg, et barnevern som vil barnas beste, og et obligatorisk utdanningssystem som sørger for at alle oppvoksende nordmenn får en viss basiskunnskap for å klare seg som voksenpersoner og foreldre.

De som gjør ungen sin vondt i Norge, gjør det nok dessverre av ondskap/psykiske vrangforestillinger enn av uvitenhet.

Jeg er glad vi i Norge har et ganske godt utbygd sikkerhetsnett for å fange opp personer som står i fare for å "falle igjennom" som foreldre. Jeg liker å tro at vi har naboer som bryr seg, et barnevern som vil barnas beste, og et obligatorisk utdanningssystem som sørger for at alle oppvoksende nordmenn får en viss basiskunnskap for å klare seg som voksenpersoner og foreldre.

De som gjør ungen sin vondt i Norge, gjør det nok dessverre av ondskap/psykiske vrangforestillinger enn av uvitenhet.

Nå vil jeg vel tro at USA ikke er noe u-land på det området heller. Obligatorisk skolering starter jo tidligere der enn her. Og naboene bryr seg vel like mye/lite som i Norge.

Det vi har er helsestasjonen som et veldig lavterskel tilbud.

Men jeg vil tro at i løpet av 6 uker kunne også norske foreldre gjort stor skade på sine barn...

Fryktelig, fryktelig trist.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...