Gå til innhold

Hvor ofte er det vanlig med feber?

Anbefalte innlegg

Minstemann på 19 mnd har igjen feber. Det startet i går, og i dag tidlig var den 39,7.

Allmentilstanden er god. Han blir litt slapp innimellom og vil kose, ellers hopper, løper og leker han omkring som vanlig. Matlysten er dårlig, men han drikker godt.

Når jeg tenker tilbake så har han ganske ofte noen dager med feber uten andre symptomer. Siden nyttår har det vel skjedd en 3-5 ganger tror jeg.

Ingen av jentene var så ofte, og jeg bare lurer på om det er normalt :)

Ellers kan jeg si at han utvikler seg normalt da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275689-hvor-ofte-er-det-vanlig-med-feber/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Da jeg var liten var jeg slik, ofte opp i feber, så normal igjen. Jeg kunne leke på gulvet med godt over 39 i temperatur.

Guttungen han får sjelden feber, og blir helt slått ut. Går det over 38, ligger han strak.

Så jeg tror det er forskjeller jeg, fra barn til barn. Jeg vet jo ikke hva som er grunnen, er bare mine erfaringer :o)

[quote name=Shira :o)' timestamp='1178966042' post='3609177]

Da jeg var liten var jeg slik, ofte opp i feber, så normal igjen. Jeg kunne leke på gulvet med godt over 39 i temperatur.

Guttungen han får sjelden feber, og blir helt slått ut. Går det over 38, ligger han strak.

Så jeg tror det er forskjeller jeg, fra barn til barn. Jeg vet jo ikke hva som er grunnen, er bare mine erfaringer :o)

Takk for svar.

Du har jo helt klart rett, det er så forskjellig. Synes bare det har vært så mye nå...

Takk for svar.

Du har jo helt klart rett, det er så forskjellig. Synes bare det har vært så mye nå...

Mamma har sagt det så mange ganger, at hun lurte litt på hva som var galt med meg, siden det var så ofte. Husker hun fikk kjeft av læreren min, for jeg hadde mye 1-dagsfravær. Det var ikke noen årsak hos meg, jeg var bare slik :o) Feber er jo kroppen så jobber, så kanskje jeg hadde ofte småinfeksjoner som kroppen taklet selv?

Hvis du synes det er mye, og lurer på om det er en årsak, så kontakt legen, eller kanskje du kan høre på helsestasjonen?

Følg magefølelsen din, det er som oftes det beste :o)

[quote name=Shira :o)' timestamp='1178976000' post='3609226]

Mamma har sagt det så mange ganger, at hun lurte litt på hva som var galt med meg, siden det var så ofte. Husker hun fikk kjeft av læreren min, for jeg hadde mye 1-dagsfravær. Det var ikke noen årsak hos meg, jeg var bare slik :o) Feber er jo kroppen så jobber, så kanskje jeg hadde ofte småinfeksjoner som kroppen taklet selv?

Hvis du synes det er mye, og lurer på om det er en årsak, så kontakt legen, eller kanskje du kan høre på helsestasjonen?

Følg magefølelsen din, det er som oftes det beste :o)

Du har så rett - magefølelsen er veldig lur å lytte til.

Snakket med moren min, hun minnet meg på at jeg også hadde veldig mye feber som liten - helt uforklarlig tilsynelatende.

Da jeg var 13 viste det seg at det antageligvis var hovne mandler som var årsaken. Men jeg hadde ikke hatt noen andre symptomer på det før den siste gangen før jeg ble operert.

Har bestemt meg for å se ham an til mandag. Har han feber fremdeles da, så ringer jeg legen. Stakkars, hadde 40,2 når han la seg nå. Vært helt slapp i hele dag. Lille vennen min.

Du har så rett - magefølelsen er veldig lur å lytte til.

Snakket med moren min, hun minnet meg på at jeg også hadde veldig mye feber som liten - helt uforklarlig tilsynelatende.

Da jeg var 13 viste det seg at det antageligvis var hovne mandler som var årsaken. Men jeg hadde ikke hatt noen andre symptomer på det før den siste gangen før jeg ble operert.

Har bestemt meg for å se ham an til mandag. Har han feber fremdeles da, så ringer jeg legen. Stakkars, hadde 40,2 når han la seg nå. Vært helt slapp i hele dag. Lille vennen min.

God bedring til lillegutten. Det er aldri moro når barna ikke er i form.

Annonse

Gjest girasol

Jeg vet ikke helst hva som nødvendigvis er "normalt" :) Men jeg kan ihvertfal dele de erfaringene vi har hatt med knærten. hans andre leveår hadde han feber ca.en gang i mnd... og ofte var det ingen synlig grunn til det... Vi oppdaget at han hadde det gjerne i sammenheng med at det kom en ny tann, det var det eneste mønsteret jeg kunne finne! har du tenkt over om det kan være det?

Jeg vet ikke helst hva som nødvendigvis er "normalt" :) Men jeg kan ihvertfal dele de erfaringene vi har hatt med knærten. hans andre leveår hadde han feber ca.en gang i mnd... og ofte var det ingen synlig grunn til det... Vi oppdaget at han hadde det gjerne i sammenheng med at det kom en ny tann, det var det eneste mønsteret jeg kunne finne! har du tenkt over om det kan være det?

Tja - tjo :) Et par dager før feberen kom så jeg at det kommer to tenner. Det var altså to riskorn som var synlige før feberen kom. Det er ikke jeksler. Derfor har jeg nesten slått fra meg den tanken.

Jeg har prøvd å se lenger inn i munnen for å se om det er noen jeksler på gang, men ser ingen... Sukk nå er det 3. dagen med feber - igjen.

Men han driver å tar seg i munnen. Kan det være de tennene jeg så, eller noe annet? Uff, det er så vanskelig å vite med disse små.

Eldstejenta var en "feberunge". I sitt andre leveår hadde hun vel feber nærmest annenhver uke ( vinterhalvåret )....Hun tok mandler og polypper rett før treårsdagen og da var det brått slutt på alt som het feber! Hærlig:)

Jeg var visst også slik - i følge mor. Og det sluttet når jeg tok mandler og polypper som 13-åring.

Vel, vi skal til legen med ham i dag og ber ham sjekke det også.

Gjest togli

Jeg var visst også slik - i følge mor. Og det sluttet når jeg tok mandler og polypper som 13-åring.

Vel, vi skal til legen med ham i dag og ber ham sjekke det også.

Alle mine tre unger (og mine søstre og jeg) har hatt store mandler. Jeg trodde en stund at minstemor skulle slippe unna, men sist hun var hos legen med høy feber, var det de svære mandlenes skyld:-( Tipper hun må til pers i løpet av det neste året...

Lykke til hos legen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...