Gå til innhold

Når forvente at barna ikke sitter i vogn 17.mai

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer nok an på om dere går mye ellers. Min 4-åring har ingen problemer med å gå 3 km, men det er sikkert veldig forskjellig. Blir jo "trukket litt opp" av de andre også da pluss at det skjer mye, så kan sikkert gå lenger i tog enn en vanlig tur.

Ifjor på 17.mai var minstegutten vår nesten 3 år. Det var siste gang han brukte vogna.

I år ville de vært helt uaktuelt å sette ham i vogna. Vi har også ca 3km å gå. Satser på at jeg må bære ham litt på skuldrene en gang iblant.

Annonse

sammfunnskritiker

Jeg mener dette må komme helt an på barnet jeg og når toget skal være i forhold til når barnet er mest sliten på dagen. Jeg har et barn som ofte er slitent rundt lunsj tid, 11-12 tiden. Å kreve at han sklle gå langt i denne tiden, hadde ikke vært en invitasjon til sukse.

Våre jenter er 3 og 5 år, og vi kommer til å ta med den lille tralla når vi går ut 17.mai. Jeg tenker nok at de kommer til å ta seg en liten hvil i den innimellom begge 2. Det blir mye gåing på 17.mai, og hadde tralla vært større, hadde jeg sikkert tatt meg en hvil i den jeg også. ;-)

Gjest annlovinda

Første året vi gikk i 17. mai toget med barnehagen var sønnen vår 3 år. Da tok vi med vogn, men han gikk hele veien. Ruta vi gikk var litt over 3 km. Det var ikke noe problem. Så jeg gikk og trillet en tom vogn hele veien.

Jeg endte opp med å bære minstemann nesten hele veien i fjor. Da var han 3 1/2 og mer enn tung nok..... 17. mai-toget her har en tendens til å holde høyt tempo, så for en 4-åring som er opptatt av alt mulig rart rundt, er det litt pesete. I fjor var det øsende regn, og nede på 1-meters nivå blant sølete sko og mange paraplyer var ikke stemningen så stor ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...