Gå til innhold

Joggesko på 17.mai..?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er jo godt med joggesko for de små føttene, men ser ikke helt bra ut til bunad. Dersom barnet sitter i vogn så blir ikke føttene så slitne. Det er ganske rimelig med sko, jeg så økonomisko solgte for 149kr tror jeg det var. Jenta mi på ni skal ha bunadsko, men bytter antrekk senere på dagen og da også til joggesko som matcher tøyet. (skjørt)

Annonse

Heller joggesko enn gnagsår!

Men synes jo det er penere med andre sko da... Noen forelår å ha joggesko i toget og bytte til selskaper o.l utover ettermiddagen. Det synes jeg er en god idé :-)

Min ungdomsskole-elev skal ha (etter eget ønske) dress, med skjorte og slips og sorte adidassko......I fjor da han gikk i 7.klasse var det kun jeans han ville ha (men vi fikk til et kompremiss med penere bukse, men hvite jobbesko)

:-)

inger

Gjest Tatjana

Mine bruker det. Det blir en avveining mellom det estetiske og det behagelige. Jeg kunne ikke drømme om å bruke det selv, men jeg kan også bite tennene sammen og tåle gnagsår i to-tre kilometer til, fordi jeg har valgt det selv. Ungene blir pålagt både antrekk og "løype" av oss voksne. Da skal de i det minste få ha gode sko!

Annonse

Jeg husker med gru mine egne blodige heler på 17. mai; siste del av ruta ble gjerne tilbakelagt med hælkappa nedtråkket.... :-( Jeg hadde dog ikek bunad, gikk alltid i speidertoget - den gangen pikespeiderne hadde hel uniform med MINISKJØRT! *he he* Skpene var gjerne ballerinasko eller lignende pensko/lakksko, og knelange strømper.....

Mitt barn har enda lengre rute enn jeg hadde, og definitivt mer oppoverbakker. Han får gå med joggesko.

Selv plastrer jeg helene med compede og bruker selvsagt bunadssko.

Gjest bruk heller et annet pent antrekk

Joggesko til bunad går rett og slett ikke an. Hvis dere gjerne vil ha joggesko på barnet, hvorfor må dere da på død og liv bruke bunad? Det finns da mange andre pene antrekk man kan bruke, hvor ingen vil reagerer på å se joggesko på barnet?

Så kan barnet heller bruke bunaden med svarte sko hvis dere skal i et selskap senere på dagen.

Joggesko til bunad går rett og slett ikke an. Hvis dere gjerne vil ha joggesko på barnet, hvorfor må dere da på død og liv bruke bunad? Det finns da mange andre pene antrekk man kan bruke, hvor ingen vil reagerer på å se joggesko på barnet?

Så kan barnet heller bruke bunaden med svarte sko hvis dere skal i et selskap senere på dagen.

Det er jo selvsagt et poeng, men nå kan vel neppe de plaggene mange barn går med på 17. ai kalles "bunad", da! ;-) men fantasidraktene er jo nokså bunadaktige.

Mitt barn har forøvrig alltid hadd langbukse på 17. mai etter at han ble skolegutt (og dermed går i skoletoget): I starten matrosdress eller "bunad" med _langbukser_.

Og det er opplagt at joggeskoa synes mindre da.

Jeg må innrømme at jeg før jeg fikk barn i skoletog alder regaerte annerledes på joggeskobruken - synes det var rat at barna gikk emd så stygge sko!! ;-)

Jeg forandret fort mening da mitt eget lilel gull skulle ut og traske flere kilometer...;-)

Nei nei og atter nei!

Det er da flere ting å velge mellom å ha på beina enn stive og vonde lakksko på den ene siden og joggesko på den andre!

Det er nok ikke noe sjakktrekk å ta på nye pensko på 17.mai, men pene sko som ikke nye pleier da ikke være vonde å gå i? Eller sandaler som ikke er for glorete kanskje?

Gjest annlovinda

Sønnen min på 5 år skal bruke bunad, iallefall fram til vi kommer hjem etter tog og aktivitet på skolen, da bruker han svarte pensko. Han bruker IKKE joggesko til bunaden sin.

Ettermiddagen skal vi være hjemme, så hvis han da vil bruke joggesko så får han så klart det, men da går bunaden av, og på med noe annet pent tøy.

Vi kjøpte nye svarte pensko for et par uker siden, og de har han drivet og gått med et par timer på kveldstid for å gå de til. Vi kjøpte vanlige svarte sko som han bruker til bunad, slik med spenne som kan tas av og på hadde de ikke igjen i hans størrelse.

Jeg husker med gru mine egne blodige heler på 17. mai; siste del av ruta ble gjerne tilbakelagt med hælkappa nedtråkket.... :-( Jeg hadde dog ikek bunad, gikk alltid i speidertoget - den gangen pikespeiderne hadde hel uniform med MINISKJØRT! *he he* Skpene var gjerne ballerinasko eller lignende pensko/lakksko, og knelange strømper.....

Mitt barn har enda lengre rute enn jeg hadde, og definitivt mer oppoverbakker. Han får gå med joggesko.

Selv plastrer jeg helene med compede og bruker selvsagt bunadssko.

Dette må være en glimrende forretningsidé: Å designe joggesko som ser ut som pensko, gjerne med litt bunadpreg.

Eller pensko som er like gode å gå i som joggesko.

Se etter meg i "Skaperen " neste år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...