Gå til innhold

Joggesko på 17.mai..?

Anbefalte innlegg

Gjest pene, inngåtte sko

Det finnes en mellomting. Nye stive bunadsko er ikke godt å gå flere kilometer i. Men bunad og joggesko er ikke pent.

Nye sommersko / sandaler som de har gått med inne en stund først, kan jo ofte brukes. Man behøver jo ikke kjøpe de intenst rosa..

Sønnen min har stort sett et par pene, mørke sko som han bruker til pent. De er ikke stive "lakksko" men har en god såle og er behagelige å gå i.

Fortsetter under...

Dersom man har investert i en bunad så er det vel også naturlig å investere i sko som passer til - og med små barn så er det jo en naturlig avveining å finne sko som også er behagelige å gå med. De skal jo brukes også ved andre anledninger enn 17.mai, og en unge sitter jo ikke i ro lenge om gangen. Svarte joggesko-lignende sko eller pensko som har myk kant rundt ankelskjæringen?

Om jeg ikke fant noe bedre enn joggesko, ville jeg rett og slett droppet hele bunaden.

Det finnes mange behagelige sko som ikke skjærer så i øynene som joggesko til bunad og som kan prukes til pent til ulike typer klær. Det er langt lettere å finne fotvennlige pene sko til barn nå, enn det var for bare få år siden.

Dessuten ville jeg plastret alle heler og evt andre gnagsårpunkter på forhånd med "gnagsårtape". (Tykt bredt heftplaster som tar støyten for huden.)

mvh

Dette må være en glimrende forretningsidé: Å designe joggesko som ser ut som pensko, gjerne med litt bunadpreg.

Eller pensko som er like gode å gå i som joggesko.

Se etter meg i "Skaperen " neste år.

Glimrende idé, Babette!!

Kanskje man rett og slett kunne lage en slags "gamasje" til å ha utenpå joggeskoene, en "bunadssko-gamasje" som man fester med borrelås utenpå joggeskoa? ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...