Gå til innhold

13-åring barnevakt

Anbefalte innlegg

Gjest naboen2
Skrevet

Har en trettenårig barnevakt som skal passe min 2åring 2-3 timer hver gang, 1-2 dager i uka fast. Har også snakket med trettenåringens mor. Hun har sagt seg villig til å være i bakhand (vi er naboer), og trettenåringen har begge våre tlfnr og barnet kjenner trettenåringen godt. Vi er trygge på dette, så jeg ønsker ikke en tråd som går på noe annet enn rettferdig pris. Hva vil være en ok pris? 25kr t? 30kr t?

Tinkebøtta
Skrevet

Jeg har tilsvarende ordning med vår nabojente på 13 år.

Synes 25 - 30 kr. timen som du nevner er altfor lite. Selv betaler jeg mer. Ville betalt minst 100 kr for 2-3 timers pass, sannsynligvis ennå mer.

Skrevet

Synes 30,- kroner i timen høres lite ut. En grepa barnevakt med mamma som bakvakt er verdt mer, synes jeg. Ville gått for 50,- i timen, med bonus om det skulle dukke opp noe ekstra?

Hva tror du hun ville tjent per time om hun gikk med aviser?

mvh

Skrevet

Jeg ville nok lagt meg på 40,-/timen tror jeg.

Det er et ganske stort ansvar, og rimelig slitsomt å passe på en 2-åring. (Slapp av, jeg mener absolutt at en 13-åring er fullt kapabel til det :))

Men jeg ville nok også betalt mer enn 25-30,-/timen.

black wealch
Skrevet

Synes det var veldig dårlig betalt!

150-200 kr pr gang, ville jeg gitt.

Skrevet

Synes du virkelig at 150,- er passe lønn for 6 timers jobbing? Og du vet jo godt at det å passe småbarn kan være slitsomt.

Nei, 40-50,- pr. time minst, synes jeg.

Gjest 1000 kroner
Skrevet

Jeg synes 1000 kroner i mnd ville være bra. Det vil si 250 kroner i uken, 125 kroner pr gang, litt over 40 kroner timen.

Skrevet

Vi har også en tenåring (14 år) som henter jentene i barnehagen en gang i uka, og ellers hjelper ved behov. Vi betaler 40-50 kr timen på dagtid, noe mer på kvelden.

Mary Poppins
Skrevet

Det synes jeg er alt for lite. Jeg synes 50-60kr timen er greit.

• 2 måneder senere...
Gjest nabo også
Skrevet

Synes du virkelig at 150,- er passe lønn for 6 timers jobbing? Og du vet jo godt at det å passe småbarn kan være slitsomt.

Nei, 40-50,- pr. time minst, synes jeg.

var ikke snakk om 6 timer her da. Bare 2-3t.

Gjest naboen2
Skrevet

Synes det var veldig dårlig betalt!

150-200 kr pr gang, ville jeg gitt.

For 2t???

black wealch
Skrevet

For 2t???

For 2-3 timer ja. Blir ca 50-70 kr pr time

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...