Gå til innhold

Tøybleie-tips til meg?

Anbefalte innlegg

Gjest tøybleiefantomet...not

Jeg føler meg litt dum nå, men jeg har et spørsmål om tøybleier.

Babyen kommer når som helst nå, og tøybleier er kjøpt inn, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal bruke dem... Det er en HempHour Strap - en form for formsydde bleier med knytesnor. Er det noen som har erfaring med dem?

Det jeg lurer på er om jeg skal sette på en sånn en (uten noe inni) og deretter ha en ullbukse utapå? Den virker så stor ("one size fits all"), høyere enn matchende ullbukse, så jeg må vel brette ned øverst? I så fall blir det jo veldig klumpete å ligge på for ryggen...

Jeg føler meg som sagt litt dum...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275844-t%C3%B8ybleie-tips-til-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke brukt disse. Men jeg vil bare si lykke til :-) Vi hadde noen popolino formsydde bleier og endel brettebleier (men det ble tungvint, så det gikk mest i formsydde) med ullbukser (noen ferdige og de fleste hjemmestrikka) utenpå fra Nøstebarn og var veldig fornøyd med tøybleier.

Dersom HH strap ikke har sperrelag skal det nok være ullbukse utenpå ja. På nettsiden står det at de kan brettes ned foran eller bak, så når babyen skal ligge på ryggen er det kanskje best å brette ned foran.

Husker første gang vi prøvde våre tøybleier, da vi kom hjem fra sykehuset. Vi lo så vi grein, de var jo _alt_ for store! Men det gikk bra, og det er utrolig hvor fort de vokser inn i dem ;-)

Lykke til som sagt!

Gratulerer som framtidig tøybleiebruker!

Anbefaler at du legger et rispapir innlegg inne i bleien, i hvert fall når bæsjen blir litt fastere, da er det mye enklere å vippe bæsjen rett i do.

Ja, du skal knytte bleien rundt ungen og så ha en ullbukse utenpå. Det ser litt voldsomt klumpete ut i starten, men ungen vokser fort inn i ullbuksene. Hvis de virkelig er for store, kan du strikke noen med vrangbord rundt benene i en liten størrelse. Anbefaler ikke hjemmestrikket trekantmodell, det er alltid noe av bleien som stikker ut.

Sjekk nettsidene til Nøstebarn

http://www.nostebarn.no

Da kan du laste ned en brosjyre om tøybleier + se på en videosnutt.

Det gjelder å prøve seg fram. Jeg kjenner 2 andre mødre som har brukt tøybleier på ungene sine og vi har alle nokså ulike rutiner- men alle er fornøyde.

Hvis du lurer på mer, er det bare å spørre. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...