Gå til innhold

Frekt å spørre om folk har melk (til kaffe)?

Anbefalte innlegg

Gjest Kaffe med melk
Skrevet

Jeg er ikke glad i vanlig kaffe, men med en skvett melk i så går det an. Er det egentlig frekt å spørre om folk har melk da man er på besøk?

Gjest ikke frekt
Skrevet

Nei, det må da være helt greit å spørre om det.

Skrevet

Nei, det synes jeg da overhode ikke!

Skrevet

Om du spør så er det verten som bør bli flau, ikke du. Man skal jo spørre om de vil ha sukker eller fløte-melk når man gir noen kaffe :) (i allefall første gangen med personer) Ja du skal spørre, det er ikke frekt :)

Skrevet

Om du ikke har en uvanlig ufin og negativ måte å formulere deg på så kan jeg ikke forstå at det skulle være frekt ;-)

Mista nikket
Skrevet

Det gjør jeg bestandig om det ikke blir servert med melk. Liker ikke svart kaffe. Syns det er mer høflig å spørre etter melk til kaffen enn å si jatakk til en kopp kaffe og så ikke røre den.

Gjest togli
Skrevet

Om du spør så er det verten som bør bli flau, ikke du. Man skal jo spørre om de vil ha sukker eller fløte-melk når man gir noen kaffe :) (i allefall første gangen med personer) Ja du skal spørre, det er ikke frekt :)

Mener du virkelig at man bør spørre gjestene om de vil ha sukker eller melk til kaffien? Jeg føler meg plutselig skikkelig uhøflig nå;)

Blant mine venner er det ingen som bruker sukker/melk i kaffien, så jeg har ikke engang tenkt tanken på å spørre... Forøvrig har jeg opplevd at noen har spurt om jeg har en fløteskvett til kaffien og det synes jeg selvsagt er helt greit:)

Skrevet

Mener du virkelig at man bør spørre gjestene om de vil ha sukker eller melk til kaffien? Jeg føler meg plutselig skikkelig uhøflig nå;)

Blant mine venner er det ingen som bruker sukker/melk i kaffien, så jeg har ikke engang tenkt tanken på å spørre... Forøvrig har jeg opplevd at noen har spurt om jeg har en fløteskvett til kaffien og det synes jeg selvsagt er helt greit:)

hehe, det er ikke så ofte jeg har fremmede tiil kaffe, men ja, jeg spør om de vil ha noe i den :) Kanskje det kommer av min tid som servitør......

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nei, det syns jeg ikke er frekt. Har noen venner som vil ha melk i kaffen, men det glemmer jeg omtrent hver gang de er her. Selvfølgelig er det i orden at de spør om jeg har en skvett melk.

Gjest ChiengMai
Skrevet

"Man skal jo spørre om de vil ha sukker eller fløte-melk når man gir noen kaffe :)"

Skal man virkelig?

Skrevet

Nei, det synes jeg da overhodet ikke.

Gjest togli
Skrevet

hehe, det er ikke så ofte jeg har fremmede tiil kaffe, men ja, jeg spør om de vil ha noe i den :) Kanskje det kommer av min tid som servitør......

Der har du det! Jeg har iallefall lært noe nytt nå;)

Skrevet

Jeg serverer bare cafe latte og spør bare om folk vil ha brunt sukker eller ikke.

mariaflyfly
Skrevet

Jeg serverer bare cafe latte og spør bare om folk vil ha brunt sukker eller ikke.

Du er så urban, Dorthe! ;D

Skrevet

Du er så urban, Dorthe! ;D

Det er fordi det er så jævli komplisert å komme fram til kaffetrakteren :o)

Skrevet

"Man skal jo spørre om de vil ha sukker eller fløte-melk når man gir noen kaffe :)"

Skal man virkelig?

Selvfølgelig skal man det :-)

Gjest liede
Skrevet

Enig! Det er da en selvfølge at verten spør om gjesten bruker noe i kaffen.

Skrevet

Jeg ville satt pris på at du spurte. Jeg kommer aldri på å spørre om noen ønsker mellk/fløte i kaffen.

Skrevet

Skal man virkelig?

Jeg tror at du som gjest for første gang i et hjem kunne ønske å slippe å spørre etter melk til kaffen. Alt skal gjøres greit for gjester slik at de har det fint hos deg vettu ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...