Gå til innhold

Frekt å spørre om folk har melk (til kaffe)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker også best kaffe med melk, og jeg spør slett ikke alltid...

Hvis jeg ikke kjenner folk i det hele tatt og stemningen er litt formell og spent, spør jeg ikke.

Hvis jeg er hos kjentfolk, eller det er uformell setting, kan jeg finne på å spørre.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg tror at du som gjest for første gang i et hjem kunne ønske å slippe å spørre etter melk til kaffen. Alt skal gjøres greit for gjester slik at de har det fint hos deg vettu ;)

Men det er nå en gang ofte sånn at man ikke tenker over alt i alle sammenhenger. Selv bruker jeg ikke melk i kaffen og tror aldri i verden jeg ville kommet på å spørre om noen ville ha det. I alle fall ville jeg glemt det 50% av gangene, det er jeg sikker på.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det er fordi det er så jævli komplisert å komme fram til kaffetrakteren :o)

Du har nå funnet en grei løsning på det problemet i alle fall! ;-)

Skrevet

Hvis det er hos noen jeg ikke kjenner godt, så sier jeg at jeg desverre ikke liker kaffe. Men er det hos noen jeg kjenner godt, så spør jeg etter både melk og sukker ( jepp, sjul kaffesmaken mest mulig) Synes det kan være ille nok å si at jeg ikke liker kaffe, for det er liksom foventet at alle skal like det. Men jeg har ikke sjans til å få det ned i "ren" form, så da så.

Gjest Små skvetten.
Skrevet

hehe, det er ikke så ofte jeg har fremmede tiil kaffe, men ja, jeg spør om de vil ha noe i den :) Kanskje det kommer av min tid som servitør......

Å ha melk i kaffen er jo å ødelegge den. Det skal aldri være annet enn brennevin i kaffen.

Skrevet

Men det er nå en gang ofte sånn at man ikke tenker over alt i alle sammenhenger. Selv bruker jeg ikke melk i kaffen og tror aldri i verden jeg ville kommet på å spørre om noen ville ha det. I alle fall ville jeg glemt det 50% av gangene, det er jeg sikker på.

Om de må spørre etter melk, så er ikke det verdens undergang :)

Skrevet

Å ha melk i kaffen er jo å ødelegge den. Det skal aldri være annet enn brennevin i kaffen.

Baileys er godt i kaffe ;)

Skrevet

Sjokoladekaffe med et par sukettter og en god dæsj med baileys...... Mmmm....

Gjest liede
Skrevet

Nei, nei, nei! Da ødelegger man jo både Baileys og kaffe! Separat, sier jeg. Separat!

:-)

Skrevet

Nei, nei, nei! Da ødelegger man jo både Baileys og kaffe! Separat, sier jeg. Separat!

For endel år siden var jeg enig med deg, men nå er den best i kaffe, bastabom ;)

Skrevet

Sjokoladekaffe med et par sukettter og en god dæsj med baileys...... Mmmm....

Sjokoladekaffe? Det har gått meg hus forbi, hva er det? Kanskje verdt å prøve? :)

Skrevet

Sjokoladekaffe? Det har gått meg hus forbi, hva er det? Kanskje verdt å prøve? :)

Ferdige porsjonsposer fra Nestle, blandes med kokende vann og altså det tilbehøret jeg nevnte. Snadder!

Skrevet

Ferdige porsjonsposer fra Nestle, blandes med kokende vann og altså det tilbehøret jeg nevnte. Snadder!

Jøss. Ok, jeg skal se etter det senere i dag. Det er jo lov å kose seg med en kopp før natta 17 mai :) Og alle dager selvfølgelig.. Takk for tips!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hvis det er hos noen jeg ikke kjenner godt, så sier jeg at jeg desverre ikke liker kaffe. Men er det hos noen jeg kjenner godt, så spør jeg etter både melk og sukker ( jepp, sjul kaffesmaken mest mulig) Synes det kan være ille nok å si at jeg ikke liker kaffe, for det er liksom foventet at alle skal like det. Men jeg har ikke sjans til å få det ned i "ren" form, så da så.

Om jeg glemmer å spørre om folk vil ha melk i kaffen, så glemmer jeg aldri å spørre folk jeg ikke kjenner så veldig godt om de liker/drikker kaffe før jeg eventuelt serverer det.

Skrevet

Nei.

Det er ikke sikkert folk husker på å spørre om du vil ha melk oppi, så bare spør på en pen måte! :-)

Skrevet

Om du ikke har en uvanlig ufin og negativ måte å formulere deg på så kan jeg ikke forstå at det skulle være frekt ;-)

"uvanlig ufin" LOL!!

Skrevet

Ja, man skal være forsiktig så man ikke ødelegger god kaffe!! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...