Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei kloke dolere!

Jeg har visst (tror nå jeg da) fått meg det man kalte sti på øyet før i tiden.

Jeg har brukt kjerringråd om å stryke gullring på, men ingen hjelp i det.

En liten hevelse i innerste øyekrok begynner å bli pent rød, og det klør noe veldig i våtkanten.

Noen gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275883-sti-helt-utenfor-tema/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel.. kjerringråd som gullring sier seg vel selv at ikke funker. :) Men men.. gjør sånne ting av og til jeg og.. flire. Legen min sa faktisk at ved irritasjon på øyet (ikke kjempeklump eller øyekatarr der øyet er knallrødt da) kan man dryppe i litt tomatsaft. Flere foreldre i barnehagen som sier de har gjort det og at det hjelper ved kløe og svie i øyet. Jeg har ikke prøvd selv, men det er ikke tull at legen min råda meg til å bruke det på gutten min eller meg selv ved plager i øyet, før det ble noe "sykdom" ut av det da, da må man ha noe annet. Men verdt et forsøk? God bedring da..

Sti på øyet går vanligvis over av seg selv. Bare vent og se. Hvis det blir mye værre, dvs. veldig betent og hovent, kan du ta en tur til legen. Oftest er det en liten betennelse i hårsekken til en øyenvipp. Hvis du kjenner hvilken øyenvipp det gjelder, kan du jo prøve å nappe den ut. Kanskje kommer det ut litt puss, så du får lettet på trykket? Jeg har prøvd det noen ganger, men vet jo ikke om det ble fortere bra enn hvis jeg ikke hadde gjort det...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...