Gå til innhold

Kan jeg stole på svigerfamilien?

Anbefalte innlegg

Gjest veldig anonym her

Jeg lurer på om jeg tør å la de passe barna alene? Jeg vil ikke gi for mye informasjon her, men vi skal på besøk og de skal være barnevakt mens vi skal på noe. En sønn bor hjemme nå, og han har vært svært ustabil og ikke til å stole på. Uten at jeg sier for mye, så er jeg livredd for at noen skal røre barna. Mannen min stoler på de, og jeg må det vel jeg også. Men p.g.a. noe som er sagt er jeg litt nervøs for å la de være alene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275921-kan-jeg-stole-p%C3%A5-svigerfamilien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest umulig å svare på

Hvis du allerede har booket dem som barnevakter, må du jo ha stolt på dem? Eller har du akkurat fått vite noe du ikke visste da dere bestemte at dere ville ha disse som barnevakter?

Kan det være en løsning at svigers kommer til dere for å passe barna der, så slipper dere å bekymre dere for den hjemmeboende broren?

Du skal ikke la noen passe barna dine som du ikke stoler 100% på.

Har ikke mannen din et såpass åpent forhold til foreldrene sine at han kan si at broren ikke skal være alene med ungene, så synes jeg ikke dere skalla de være der.

Gjest også en mamma

Selvsagt umulig for oss å svare på om du kan stole på dem. Saken er vel at du ikke stoler på dem, men mannen din gjør det. Generelt vil jeg si at JEG overlater ikke mine barn til noen jeg ikke stoler fullt og helt på.

På den annen side så må jeg jo si at hvis det bare er "noe som ble sagt" eller andre diffuse og ulne ting som ligger bak, så skal du kanskje være litt forsiktig med å konkludere med at det finnes risiko for at noen skal "røre" barna. Selv om det kanskje kan være klokt å ikke la dem være barnevakt, siden du ikke stoler på dem, så syns jeg ikke du skal gå rundt og mistenke folk for ting. Spesielt ikke folk i aller nærmeste familie, som du må forholde deg til.

Uten å vite mer i denne saken vil jeg si at du bør unngå å mistenke dem for noe, men så lenge du ikke har 100 % tillit bør du ikke la dem være barnevakt. Men altså ikke blås dette ut av proporsjon.

Jeg hadde aldri plassert dem et sted jeg var usikker på om de fikk det greit. Fordi jeg da hadde bekymret meg hele tiden og ikke fått slappet av som man bør når man er ungefri. Du må finne ut hva som vil gi barna og deg-dere trygghet, eks mobil som noen foreslår her? Eller et annet sted. Men du sier ikke noe om hvor lang tid dette er for heller. Er det noen timer bare, så er det lettere vel, enn om det er en hel helg eller uke?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...