Gå til innhold

er jeg helt håpløs?

Anbefalte innlegg

Det med bilbeltet gjaldt ikke 4-åringen, men 2-åringen. Men ja, er helt enig med deg uansett. Fullstendig uaktuelt.

Greit, jeg misforsto litt. Ble litt oppjaget når jeg leste :)

Uansett hvor gammelt mennesket er - det skal være bilbelte på! Og det å la et barn få viljen sin på noe slikt...fullstendig uaktuelt.

Det er blir litt som med tannpuss. Det er bare ikke noe man forhandler om. Tennene pusses enten barnet hyler eller ikke. Etterhvert skjønner barnet at det ikke er noen vits i å hyle, for det blir ikke noen reaksjon av det. Og voilà, tannpussen går helt greit :)

Fortsetter under...

Tinkebøtta

Må få si dere har en noe rar døgnrytme... Her i huset pleier vi å spise frokost i 08.30-tida. Hvis vi har fri da, ellers er vi på jobb og hos dagmamma.... :-)

Det er visst jeg som er helt håpløs, og ikke trådstarter.... :-)

Ungene slipper å legge seg rett etter frokost ja.

mvh

De drøyde etter at vi kom hjem, begynte å leke, gjemme seg og gjøre andre ting som gjorde at leggingen tok usedvanlig lang tid. Jeg sa mange ganger at det ikke kom til å bli lesing.

De har vel erfaring for at det er tomme trusler, pappa gir seg hvis de gråter litt... Nei, du må nok bli enig med far om å kjøre konsekvent linje!

Jeg hadde gjort det som deg.

Kanskje gitt beskjed allerede i bilen på vei hjem at nå har de fått være sent oppe, slik at det kun blir kveldsmat, tannpuss og pysj når de kom hjem.

Ikke gå inn på diskusjoner hvis det blir hyl n& skrik. Man må tåle protester og klare å stå på sitt.

Etterhvert vil barna skjønne at du står for det som blir bestemt og blir trygge barn.

De blir utrygge hvis grensene hele tiden forandres for at det skal bli "ro". Det blir vel på lang sikt heller mer uro av dette, siden barna vet at de kan protestere og hyle for å få viljen sin.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...