Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ser i et innlegg nedenfor at mange er svært skeptiske til trampoline. Spørsmålet er da; lar du ditt barn hoppe på trampoline? (det er jo tross alt veldig mange rundt i hagene) - og for hvilken alder tenker du at det er ok å hoppe uten voksne tilstede?

Min 7-åring får hoppe uten at jeg er tilstede, men hun har noen regler hun må forholde seg til fra meg. Min 5-åring får ikke hoppe uten at jeg er tilstede (men så er han ingen steder uten at voksne er tilstede).

Fortsetter under...

Gjest annlovinda

Vi har trampoline i hagen. Vi har en gutt på 5 år.

Han hopper en sjelden gang alene, hvis det kan kalles det. Da er vi i rommet som har et vindu ut til trampolina. Så vi følger allikevel med, selv om han er ute alene.

De får lov til å være max tre stk. på trampolina samtidig, og det er unger som er omtrent like store.

Trampolina vår blir brukt veldig, veldig mye.

Gutten vår har astma, og vi har merket at pusten hans har blitt mye, mye bedre, om det er tilfeldig eller om det kommer av at formen er blitt bedre av hoppinga, det kan en jo ikke si sikkert. Men bedre har han iallefall blitt.

Gjest togli

Minstemor fikk hoppe alene fra ifjor når hun var to år gammel. Hun ble passet på av storesøstrene som da var seks og ni år gamle. Jeg synes nesten det er skumlere når de eldste hopper. De hopper helst to-tre på en gang og snart-tiåringen hopper også salto. I utgangspunktet fikk ingen lov å hoppe salto på vår trampoline, men "alle" syntes jeg var altfor streng... Jeg gikk med på det, på den betingelse at det skal utføres med forsiktighet (kun en i gangen på trampolina og ikke voldsom salto).

Minstemor hopper forsiktig opp og ned, så henne er jeg ikke det minste bekymra for i så måte:-)

Så klart får de hoppe i trampolina. Syntes det var helt fælt med den ulykken som skjedde, men ettersom jeg har skjønt er det lite alvorlige ulykker som skjer. Men noen benbrudd og sånt kanskje statistisk. Tror at det er veldig bra for bevegelse og motorikk!! Vi hadde også den regelen med salto, men har vel gitt litt etter på den. Mitt barn går på turning, så jeg håper de lærer riktig teknikk. Synes egentlig det er fantastisk å se hvor mye bevegelse og spenst det er de små kroppen i forhold til min egen satte (snart?) gamle kropp.

Javisst, vi har trampoline selv, men skikkelig sikkerhetsnett (ikke av den typen 11-åringen omkom i) og ungene får hoppe sammen selv om vi ikke er tilstede. De er nå 6,5 og 8,5 år gamle, vi kjøpte trampolina i fjor og gjorde det sånn da også.

Annonse

Gjest kvinne 46

Så klart får de hoppe i trampolina. Syntes det var helt fælt med den ulykken som skjedde, men ettersom jeg har skjønt er det lite alvorlige ulykker som skjer. Men noen benbrudd og sånt kanskje statistisk. Tror at det er veldig bra for bevegelse og motorikk!! Vi hadde også den regelen med salto, men har vel gitt litt etter på den. Mitt barn går på turning, så jeg håper de lærer riktig teknikk. Synes egentlig det er fantastisk å se hvor mye bevegelse og spenst det er de små kroppen i forhold til min egen satte (snart?) gamle kropp.

Fælt så tissetrengd man blir når man hopper trampoline :-D

Ja, jeg lar mine hoppe på trampolinen, ja. De to eldste hopper uten at vi passer på (nå står den rett utenfor stuevinduene på plenen, så vi ser de jo hele tiden fra huset selvom vi ikke følger med, for å si det sånn), de er 6 og snart 9 år gammle. Minsten på 3.5 får ikke hoppe uten tilsyn enda.

Vi har en grense på 4 barn om gangen på trampolinen, og dersom det er små barn med å hopper, må de som er større ta hensyn til det.

Trampolinen blir brukt hver dag, og de storkoser seg der alle mine 3 og naboungene også :)

Mine barn får hoppe. Er de store nok til å dra til lekekameratene alene, må de også få bruke lekene deres. Jeg har oppfattet det som om de trampoline-eierne han kjenner, bruker den med vett.

Datteren min har vært av den litt forsiktige, fornuftige typen, så henne er det ingen fare med. Lillebroren (8 år) tror jeg sikkert tar noen "stunts" innimellom, men jeg har forlengst innsett at jeg ikke kan overvåke ham overalt. Han klatrer, sykler, spiller fotball, aker osv. hele tiden, og jeg tror det positive oppveier faremomentene.

P.S. isbe: Jeg har sendt deg en mail. Men nå ser jeg av innlegget ditt at jeg trodde sønnen din var litt eldre enn han er, så da går det sikkert greit (kryptisk melding, men...)

Javisst, vi har trampoline selv, men skikkelig sikkerhetsnett (ikke av den typen 11-åringen omkom i) og ungene får hoppe sammen selv om vi ikke er tilstede. De er nå 6,5 og 8,5 år gamle, vi kjøpte trampolina i fjor og gjorde det sånn da også.

Hva slags sikkerhetsnett var det? Har ikke fått med meg det... Vi har et helt vanlig sikkerhetsnett, trodde ikke det var så stor forskjell på de jeg.

Jeg har ikke noen problemer med å la barna mine hoppe på trampoline. JEg har fortalt dem at det kan være farlig hvis man er mange på, og de er ganske forsiktige av seg på trampolinene - så vidt jeg har sett.

Begge får hoppe uten at jeg er med - de er 6 og 7.

Minsten har ikke sett noen trampoline enda, men når han oppdager dem vil han også få lov til å hoppe. Da kommer jeg selvsagt til å være der, og det får ikke være mer en max 1 barn til samtidig.

Annonse

Hva slags sikkerhetsnett var det? Har ikke fått med meg det... Vi har et helt vanlig sikkerhetsnett, trodde ikke det var så stor forskjell på de jeg.

Nettet i ulykken var festet på toppen av sikkerhetsstengene med 60 cm lange nylonsnorer... Det sier jo seg selv at det måtte gå galt før eller siden!

Vårt nett er laget sånn at det er løpeganger i det som tres nedover stengene, ingen løse bånd noe sted.

Vi har hatt trampoline i fire år. De eldste er nå 11, 7 og 6, og hopper uten at vi er tilstede (men de får ikke hoppe hvis de er alene hjemme uten voksne). Det har de gjort en stund (men vi har regler, da...)

Minstesnuppa på 18 mnd "hopper" også, men aldri alene, så klart.

Nettet i ulykken var festet på toppen av sikkerhetsstengene med 60 cm lange nylonsnorer... Det sier jo seg selv at det måtte gå galt før eller siden!

Vårt nett er laget sånn at det er løpeganger i det som tres nedover stengene, ingen løse bånd noe sted.

Ok, sånn er det på vårt og.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...