Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest rullekake

Mine barn har ikke fått trampoline og vi er svært restriktive når det gjelder å gi dem tillatelse til å hoppe hos andre. Vi har særlig strenge regler fordi begge barna har ADHD og da er jo oppmerksomheten nedsatt og impulskontrollen dårlig. (De får heller ikke kjøre slalom/stå snøbrett, fordi det er altfor farlig når du ikke har full oversikt). De har selv forståelse for dette - og gjør mye annet morsomt i stedet.

Fortsetter under...

Barna på 5,5 og 8,5 får lov til å hoppe når en voksen er hjemme.

Hun på 8,5 er noen ganger alene hjemme, men da får hun ikke lov til å hoppe. Mest fordi trampolinen er som en magnet på nabobarna og at de har fått beskjed om at de ikke får hoppe på den, med mindre de leker med våre barn.

Så hvis vår jente hopper på trampolinen uten at vi er hjemme, kommer det gjerne flere litt eldre nabogutter som kan være ganske røffe mot henne og behandler også trampolinen litt skjødesløst.

Vi ønsker ikke å ha andres barn hoppende på trampolinen med det ansvaret det medfører, når vi ikke er hjemme.

Vi har ikke trampoline. Men de får lov til å hoppe alene på trampoline hos venner som har det, hvis det er med nett på den. De er sju og ni år gamle, og de må følge reglene sånn at det ikke er for mange som hopper samtidig osv.

Jeg vet at det har vært mange ulykker med trampoliner, men samtidig ser jeg ingen grunn til å pakke ungene mine inn i plysj heller. De må få leke og utfolde seg innen rimelighetens grenser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...