Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvis sølvet er nesten helt svart (arvet, ikke brukt på veeldig lenge), hvordan kan man få det blankt og fint på en dag? Ikke tid til å levere det på rens hos gullsmed altså (burde selvsagt tenkt på det for lenge siden, men men...). Helt umulig å få alle de små krinkelkrokene rene ved å gni..... Noen forslag?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276055-hvordan-f%C3%A5-blankt-bunads%C3%B8lv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke sølv som skal være litt oksidert da? Det har jeg, det betyr at hvis jeg pusser det vanlig blir det blankt der det skal være blankt, men svart i krinkelkrokene :-) Ikke bruk slik som du dypper sølvet nedi, det er skadelig for sølvet. Og ødelegger iallfall oksidering.

Dette anbefales! Hadde jeg visst at sølvpuss kunne gjøres så enkelt, hadde aldri i mitt liv kjøpt en eneste flaske illeluktende sølvpuss :) Men så klok ble jeg ikke før jeg så dette i FrokostTV rett før jul

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...