Gå til innhold

statens innkrevningssentral

Anbefalte innlegg

Gjest lutblakk

Hei. Rotet det til med studielån da jeg ble arbeidsledig og ikke sendte inn papirene for utsettelse, nå er lånet permanent overført til statens innkrevningssentral.

De har lagt ned tvangstrekk i lønn slik at jeg enkelte måneder har kr 0 igjen av lønna etter trekk, og andre måneder har knappe 2000 kr til husleie, skyss til jobb, mat osv osv. alt etter hvor mye jeg tjener den enkelte mnd (tjener 2-4 000, de skal ha litt over 2000).

Jobber som vikar/helgejobbing mens jeg studerer.

Har de lov til dette? Er det mulig å få stoppet dette trekket mens klagen behandles? Denne måned har jeg 0 kr igjen da lønna .. vel .. skulle blitt utbetalt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276073-statens-innkrevningssentral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lutblakk

Hvis du ikke bor alene så legger de sammen lønna deres og ser deretter hvor mye som kan trekkes.

Du kan jo sjekke sifo sine satser så tar du en telefon til statens iks og forteller hva du/dere sitter igjen med.

Er samboere med felles barn, kan jo ikke forlange full forsørging da?

Annonse

Gjest lutblakk

Anbefaler deg å ta dette opp med din saksbeh hos Statens Innkrevingssentral - det høres for ille ut at du skal sitte igjen med ingenting når lønnstrekket er trukket....

Hilsen

Er det mulig å få SI til å forholde seg til livsoppholds-satsene man bruker i gjeldsordning? Hvordan stiller de seg til samboers (felles barn) inntekt?

Er 3500 - 4000 kr mnd å leve for inkludert husleie for mye å forlange?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...