Gå til innhold

noen flere med barn i pubertersaldren?

Anbefalte innlegg

Gjest usikker mamma!!

Hei!

Jeg vet ikke om jeg skrive på riktig sted, men jeg tar sjansen.

Jeg har to barn på 10 og 12år. Jenta 10 og gutten 12.

Har merket begge har kommet litt i gang med utvikling. Altså puberterten!

Jenta på 10år har til tiden ganske svingende humør..

Hun har også begynt og få anntyding til bryster og hår på kjønnsorganet sitt,og litt utflod.

Gutten har fått hår rundt penis og begynner å bli litt mere manndig til tider.

Er dette tidlig for aldren eller er det normalt?

Er det flere her inne som har barn som har begnynt å få anntyding til pubertert?

Og hvilken symtomer på pubertert har dem og alder på dem?

Hilsen en usikker mamma!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276120-noen-flere-med-barn-i-pubertersaldren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres normalt ut for meg. Nå er de eldste så store at jeg ikke husker lenger men jeg fikk da mensen akkurat da jeg fyllte 11 år. Minstemann på 11 i sommer har i hvert fall startet men er ikke så langt framme som din men så er han et år yngre også. Han har i vært fall begynt å få hår under armene og begynt å svette og har begynt å få litt nykker. Kjæreste har han også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...