Gå til innhold

4 åringen har bursdag - hva skal jeg kjøpe???

Anbefalte innlegg

Min yngste datter fyller fire år på tirsdag. Hun ønsker seg dukkeklær og en rosa ball. Det er formidlet til slekt og venner, så da får hun i allefall nok klær, og minst 5 rosa baller... Men hva skal vi foreldre finne på? Hun trenger ingenting - arver klær av storesøster og en kusine, og har i bøtter og spann. Leker arver hun av storesøster - dvs - hun liker alle de tingene som storesøster ikke likte, så lekene er som nye (mye dukker). Vi må jo finne på noe til vårt eget barn - selvsagt kan vi sette penger på konto, men det synes jeg blir veldig kjedelig, og hun setter jo ikke noe pris på det i den alderen heller...Gode forslag tas i mot med stor takk!

Fortsetter under...

Gjest baremei

Her kommer noen forslag fra meg:)

- Smykkeskrin (sånn med dansende ballerina inni)

- Søt liten koffert til ferien, eller kanskje en sekk eller toalettveske?

- Et søtt (emalje-?) smykke

- Noe til rommet; en fin pute, nytt sengesett, en lampe, sengehimmel...

- Prinsessekjole, eller kanskje en ballettdrakt - om hun liker sånt...

- Lego

- Leketelt eller basseng til å ha i hagen om sommeren. Eller kubb, ringspill, badminton eller bowlingspill?

- Staffeli/malesaker

Har hun CD-spiller på rommet? Det er kjempestas hos mine. De spiller både Lyd-bøker og musikk på sine. Og hvis hun har spiller - kjøp CD med eventyr eller ny musikk.

Hvis hun er opptatt av rommet sitt, finnes det mange kule ting å kjøpe - lamper, tepper, bilder...

Utkledningsklær er jo veldig stas

Har hun egen CD-spiller til å ha på rommet sitt?

En fin eventyrbok som er bare hennes?

Et fotoalbum med bilder av henne og de hun er glad i som hun kan kikke i selv.

Et engangskamera som hun kan bruke til det hun vil med et lite album til å putte bildene i.

Alternativt et rimelig digitalt kamera.

En veggklokke med ordentlige tall. (Hun vil sikkert ha den i rosa :))

Sengetøy, sengeteppe, pynteputer.

Annonse

Rhea Silvia

CDspiller

Rååååsa dukkevogn

Har hun sykkel, kjøp rååååsa tilbehør ( ny hjelm. sykkehansker, drikkeflaske, korg og kanskje en sykkelkomputer)

Liten tursekk med tilbehør ( det fikk vår fireåring til jul i fjor. Råååsa selvsagt. Lett å bære og kjekt å ha med på tur Hun synes det var kjempestas)

Fiskestang?

Lite telt.

Plaskebasseng, utstyr til hageslangen, vannhatt

Bøker, finnes mange fine bøker med dyr og mennesker, natur etc.Dvs fakta/praktbøker

Smykker og annet dill, enten billig juggel eller et vakkert sølv/gull smykke. Armbånd.

Lego

Gjest Mom33

Jeg hadde sikkert kjøpt rosa hårstrikker, noen rosa sokker og pakket det inn - og latt det være med det.

Synes i grunnen det er dumt å finne på noe bare fordi man må - det kommer alltids den dagen da hun trenger noe. Og da kan man med god samvittighet kjøpe, da.

Jeg hadde altså ikke stresset så veldig med det, men så klart - en pakke eller to er jo spennende!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...