Gå til innhold

Gassballonger og 17. mai

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heldigvis er ikke "moten" med gassballonger kommet hit jeg bor. Er en liten plass så ingen gidder vel stå og selge her. :-) Men på tivoli hører jo slike ballonger selvfølgelig med.

Jeg er helt enig. Tivoli og gassballonger høre sammen. Og mine har fått hver sin hvert år når det er "Martnan". Men til 17. mai???

Annonse

Gjest Kitty Cat 82

Jeg kan huske at jeg fikk gassballong på 17 mai da jeg var liten, altså på midten av 80-tallet. Og da var det kun på 17 mai. Slike ballonger fikk vi ikke tak i andre ganger! Og jeg kan fremdeles huske hvor lei meg jeg ble da ballongen min steg til vers, da den løsnet fra vognen min...

Min kjære synes fremdeles det er gøy med gassballonger, særlig å lage donald-stemme med gassen. Han er nå over 30, de blir visst aldri helt voksne... :-)

Jeg tror de må ha vært endel år, for jeg kan ikke helt huske det jeg. Mine har alltid hatt slike 17mai. Min eldste er 16år. Egentlig er det hjemme de har morro med den, på vogner og sånt så er den mer i veien enn til glede for oss voksne. Men men, det er jo barnas dag :)

Gjest 4-årings mamma

Min datter fikk en gassballong for 2 - to - månder siden, og den har hun enda! Bare at den siste uken har det såvidt begynt å sive ut litt gass av den, så nå går den ikke helt opp til taket men svever litt fritt omkring på rommet. Jeg har malt på den et ansikt, så det er morsomt når den plutselig dukker opp ved siden av en av oss!

Jeg har aldri hatt en gassballong som har vart så lenge som denne, luften pleier jo å sive ut i løpet av en uke eller to. Men en ting jeg har lurt på: er det sikkert at den er 100 prosent ufarlig den gassen, jeg mener i forhold til helse og sånn?

Annonse

Jeg var heller ikke vant med ballonger på 17. mai i oppveksten, men ettersom jeg nå bor et annet sted tør jeg ikke si hvor lenge det har vært ballonger til salgs her, men ihvertfall 7-8 år! ;-)

Og ikke aner jeg om de har begynt med ballonger i barndomsbygda heller....;-)

Uansett er jeg enig i at dette hadde vi kunnet klare oss foruten, selv om det er noen år siden ballong var et "must"! :-D

Min datter fikk en gassballong for 2 - to - månder siden, og den har hun enda! Bare at den siste uken har det såvidt begynt å sive ut litt gass av den, så nå går den ikke helt opp til taket men svever litt fritt omkring på rommet. Jeg har malt på den et ansikt, så det er morsomt når den plutselig dukker opp ved siden av en av oss!

Jeg har aldri hatt en gassballong som har vart så lenge som denne, luften pleier jo å sive ut i løpet av en uke eller to. Men en ting jeg har lurt på: er det sikkert at den er 100 prosent ufarlig den gassen, jeg mener i forhold til helse og sånn?

Helium er ikke farlig i de mengdene som er i en ballong.

Og det er utrolig morsomt å supe inn litt av gassen som er i ballongen. Man får slik morsom Donald Duck-stemme :)

Jeg kan vel ikke huske noen 17. mai uten gassballonger jeg.. Da jeg var mindre, så ønsket jeg meg så fælt en sånn ballong, men mamma synes det var for dyrt - alenemor med to barn som hun var. Men så møtte vi alltid besteforeldrene våre 17. mai og var sammen med dem, så fikk vi av dem.:) Og det var hyl og skrik når vi mistet den, for det gjorde vi.. nesten hvert år. :) Synes det hører med jeg da, selv om jeg hater de da man får de midt i fleisen. Og de er rådyre. I Oslo sentrum koster de 180,- kr!!!! Helt sykt! Vi kjøpte på en skole i år til kr. 80,-. Eller JEG kjøpte ikke til 2-åringen, men mormora hans gjorde det. :) OG hun synes det var koseligå kunne kjøpe til barnebarnet siden hun ikke hadde rå til barna sine da vi var små. Jeg synes det er en del av hele feiringen, som is ogpølser.. Men gruer meg til poden begynner å spørre etter det selv, i hvert fall til den prisen!

Jeg kan vel ikke huske noen 17. mai uten gassballonger jeg.. Da jeg var mindre, så ønsket jeg meg så fælt en sånn ballong, men mamma synes det var for dyrt - alenemor med to barn som hun var. Men så møtte vi alltid besteforeldrene våre 17. mai og var sammen med dem, så fikk vi av dem.:) Og det var hyl og skrik når vi mistet den, for det gjorde vi.. nesten hvert år. :) Synes det hører med jeg da, selv om jeg hater de da man får de midt i fleisen. Og de er rådyre. I Oslo sentrum koster de 180,- kr!!!! Helt sykt! Vi kjøpte på en skole i år til kr. 80,-. Eller JEG kjøpte ikke til 2-åringen, men mormora hans gjorde det. :) OG hun synes det var koseligå kunne kjøpe til barnebarnet siden hun ikke hadde rå til barna sine da vi var små. Jeg synes det er en del av hele feiringen, som is ogpølser.. Men gruer meg til poden begynner å spørre etter det selv, i hvert fall til den prisen!

Du tuller nå! 180,- for en ballong???? Det er jo fullstendig latterlig. Gjett om jeg hadde boikottet da!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...