Gå til innhold

Trenger mange råd nå..ang planlegging

Anbefalte innlegg

sommerkreps

Vi har et barn på halvannet år. Har en stund nå snakket om at i sommer skal vi prøve på nr.2, og håper på at det går like lett som sist, slik at vi får et vårbarn. Det er flere grunner til at vi ønsker det, men det viktigste er at det passer veldig fint med tanke på jobben min (lærer, ville tatt utvidet perm slik at vi fikk sommerferien på oss før h*n begynner i bhg). En annen grunn til at vi ville prøve til sommeren er at vi synes 2,5 års aldersforskjell virker perfekt..

MEN, så bor vi i en treroms-leilighet, og ønsker oss et hus..Kikker daglig på annonser. Har nok ikke råd til å kjøpe et som er helt perfekt, regner derfor med å måtte pusse opp litt.

DILEMMAET er at vi helst vil unngå å pusse opp mens jeg er gravid, med tanke på giftige gasser, påkjenning etc..Og vi vil gjøre mye av jobben selv. På den måten burde vi kanskje venta med nr.2 til vi var innflyttet i hus som vi hadde pussa opp..Men aner jo ikke når det blir da? Og er det virkelig verdt å "ofre" den nære aldersforskjellen pga det? Eller har det ikke så mye å si? Eller skal vi heller bo i denne leiligheten et par år til, og heller vente til nr.2 har kommet til verden og blitt noen mnd el år? Ser for meg plunder med to barn på ett rom da..men kanskje jeg overdramatiserer?

Noen meninger/erfaringer? Alle råd og kommentarer mottas med STOR takk:)

Fortsetter under...

Det er jo nærmest et luksusproblem om det eneste problemet med to barn er at de må dele rom... ;o)

Mine delte rom de første 3 årene etter bruddet, da var de 3(-6) og 5(-8) år gamle og det var kjempestas! De storkoste seg på samme rom de! Men jeg følte at det hadde vært greit om de hadde hvert sitt rom da de begynte å ha skolekompiser på besøk.

Jeg ville utvilsomt ikke latt et manglende soverom stå i veien for prøving på nr2! Lykke til!

Mine delte rom til de var 19 og 16. Hadde delt av det største rommet med en lettvegg, men ingen dør i mellom. Selv hadde jeg minstemann i senga på det minste soverommet som ikke var stort nok for meg å ha barneseng i.

Det gikk faktisk greit, men nå har mine to eldste kranglet lite seg i mellom.

Gjest Ingen problemer det

Hvordan tror du de overlevde før i tida da? :-)

Vi har to gutter på 4 og 7,5 og de deler rom, ligger i køyeseng. Ingen problemer overhodet. Har tenkt å bo slik til minstemann begynner på skolen, da har vi tenkt å flytte til en 4-roms slik at de får hvert sitt rom.

sommerkreps

Hvordan tror du de overlevde før i tida da? :-)

Vi har to gutter på 4 og 7,5 og de deler rom, ligger i køyeseng. Ingen problemer overhodet. Har tenkt å bo slik til minstemann begynner på skolen, da har vi tenkt å flytte til en 4-roms slik at de får hvert sitt rom.

Tusen takk for svar fra alle! Tror det er best på den måten jeg og..blir nok snart prøving på nr 2.. Men et spm til dere med barn som har delt rom: Blir det ikke vanskelig å sove for den eldste når den yngste våkner om natta, våkner tidlig osv..Hvordan har dette løst seg for dere?

Annonse

Tusen takk for svar fra alle! Tror det er best på den måten jeg og..blir nok snart prøving på nr 2.. Men et spm til dere med barn som har delt rom: Blir det ikke vanskelig å sove for den eldste når den yngste våkner om natta, våkner tidlig osv..Hvordan har dette løst seg for dere?

Dere har selvfølgelig den minste på deres soverom til barnet er så stort at det sover greit over uten å våkne. :o) men du må regne med at de vil vekke hverandre innimellom ja.

Gjest Ingen problemer det

Minstemann sov i sprinkelseng sammen med oss til han var ca. 2 år. Da begynte han å ligge i nederste køyeseng og storebroren lå øverst. Det har gått helt problemfritt. Av og til vekker de hverandre på natta, men det er ekstremt sjelden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...