Gå til innhold

Far i pappapermisjon

Anbefalte innlegg

"Man går vel ikke ut med hunden og lar småen være hjemme alene, vel?" ;-)

Eller et tilforlatelig, med et smil: "Neimen er dere hjemme både du og kona, nå?"

Og når han ser ut som et spørsmålstegn og svarer "nei", så følger hun opp med: "Ånei, har dere vært så heldige å få barnehageplass _allerede_?" og sitt søteste smil;-)

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• PieLill

9

• Sofline

5

• waxo

2

Mest aktive i denne tråden

Han forlater altså huset i ti minutter for å lufte hunden?

Huset kan jo begynne å brenne i løpet av de ti minuttene, men sannsynligheten er minimal. Det kan også komme en innbruddstyv. Men om han tar barnet med kan det komme en raner, en bjørn, ulv eller gaupe! Alt kan skje.

Mange vil ikke se på dette som uforsvarlig i det hele tatt. Derfor synes jeg ikke du skal stikke nesa de i noe du ikke har noe med. Man kan ikke hoppe på alle man er uenige med.

Du bør heller ikke blande deg borti en eventuell uenighet foreldrene imellom.

Om jeg hadde en forlat-aldri-barnet-standard og mannen min forlot barnet i ti minutter kunne jeg sikkert blitt iritert og sint. Men jeg mangler ord for mitt raseri om nabokjærringa kom til meg å sladra på mannen min! Han er en voksen mann og min medforelder, ikke mitt barn!

mvh

JEg er helt enig. Et så lite barn skal ikke være alene hjemme i 10 minutter! Og jeg vet at moren til barnet deler dette synet.

Poenget er at dette er din mening, men ingen absolutt sannhet. Og da må en stakkars pappa få gjøre sine egne vurderinger uten at naboene spionerer og sladrer til mora!

mvh

Eller et tilforlatelig, med et smil: "Neimen er dere hjemme både du og kona, nå?"

Og når han ser ut som et spørsmålstegn og svarer "nei", så følger hun opp med: "Ånei, har dere vært så heldige å få barnehageplass _allerede_?" og sitt søteste smil;-)

De aller fleste menn er ikke dumme nok til ikke å skjønne at tante Sofie er ute med pekefingeren.

Skal på død og liv blande seg i andres saker, kan man i det minste være ærlig.

mvh

Gjest togli

Jeg skjønner at du reagerer, for jeg hadde selv aldri i livet kunnet gjøre noe slikt...

På den annen side tenker jeg at det ikke er graverende å la barnet være alene hjemme i ti minutter når det allikevel sover. Det er selvsagt svært ufornuftig å gjøre slikt, men ikke ufornuftig nok til at man, som utenforstående, bør legge seg borti det.

Annonse

Gjest togli

Hvis du overhodet skal si noe burde du først spørre ham "Hvem er hjemme med barnet?" "Hva, ingen?!! det går da ikke an! Vet moren det?!" osv. Så kan du eventuelt spørre moren om hun synes det er greit. Hvis begge synes det er ok er det jo ikke din sak, du kan jo ikke gjøre annet enn å fortelle dem at du syns det er uakseptabelt.

Det synes jeg er å dra det for langt... Jeg får sladrekjerringvibber av sånt ;-)

*pusse glorien*

Jeg ville aldri gjort det - gått tur med hunden mens snuppa var hjemme og sov, altså...

Men skulle jeg tatt det opp med noen, så hadde jeg gjort meg "dum" og latt som om jeg tok det for gitt at han hadde barnevakt - og uten å lagt mer vekt på det enn i en bisetning.

Ei bekjent av meg har en dagmamma til datteren sin (datteren er like gammel som min, 18 mnd). Jeg har flere ganger sett snuppa på halvannet på trampolina uten tilsyn av andre enn dagmammaens datter på 10 - og valsende rundt i hagen mens 10-åringen hopper trampoline - hagen har ikke gjerde, og det er 60-sone på veien som går forbi... DA sa jeg til mora da jeg møtte henne i butikken at "det ser ut som xxx har en ekstra barnevakt og trives på trampolina sammen med henne" (dagmamma'n bor 200 meter unna langs hovedveien jeg "må" kjøre uansett hvor jeg skal). Hun reagerte ikke synlig, men jeg har ikke sett de to ute alene siden...

Som sagt - skulle jeg sagt noe, så skulle det vært i en bisetning, og jeg hadde gjort meg litt "dum".

Annonse

Man kan alltids snike seg ut og flytte på noen løvetann i nødstilfeller. :-)

Ja, dem er det jo mer enn nok av rundt omkring! ;-) Men litt pussig, kanskje, å gi seg i kast med de løvetannene som står akkurat inntil søppelspannet, hvis hele plena pluss alle beddene også er fulle av løvetann?? ;-)

Man kan f eks gå til den motsatte løsning enn luking: Innkjøp av vakre sommerblomster som man vil plante rundt søppelspannet for å pynte opp litt?

Ja, dem er det jo mer enn nok av rundt omkring! ;-) Men litt pussig, kanskje, å gi seg i kast med de løvetannene som står akkurat inntil søppelspannet, hvis hele plena pluss alle beddene også er fulle av løvetann?? ;-)

Man kan f eks gå til den motsatte løsning enn luking: Innkjøp av vakre sommerblomster som man vil plante rundt søppelspannet for å pynte opp litt?

Helt klart en litt lettere måte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...