Gå til innhold

Slutte med strømpebukse nå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Syvåringen og tiåringen har slutta med strømpebukser nå. Treåringen bruker det fortsatt.

Deilig med store unger. Min 10 åring har visst sluttet med strømpebukse. ANTAR jeg. :-)

Han styrer hva å ha på selv (selvsagt under visse grenser. Ikke shorts i snøstorm .-) )

Annonse

brilleslangen

Vi har 4-8 grader hele dagen her så fremt ikkle sola er fremme. Da blir det noe varmere.Men ikke så veldig. I dag har det vært knallfint og 15 grader. Min snart femåring har sluttet med strømpebukse/longs. Sluttet dagen etter 17mai. Da hadde vi fri hele helga, og jeg fikk sjekket hvordan det gikk. Ho holdt seg varm, og er blitt bedre av forkjølelsen etter at ho slutta. Jeg forventet at ho kunne bli verre, men det har gått riktig vei. Det er ikke bra å bli for varm heller.. Det er like usunt som å bli for kald:-)

Gjest togli

Deilig med store unger. Min 10 åring har visst sluttet med strømpebukse. ANTAR jeg. :-)

Han styrer hva å ha på selv (selvsagt under visse grenser. Ikke shorts i snøstorm .-) )

Sånt må gjerne tiåringer, til en viss grad, styre selv, men det er ikke like lett når småsøskenene følger med med argusøyne.... "Hvorfor får hun slippe strømpebukse når jeg må ha!?! Vrææææl!!!"

;)

Gjest sjøstjerna

Sånt må gjerne tiåringer, til en viss grad, styre selv, men det er ikke like lett når småsøskenene følger med med argusøyne.... "Hvorfor får hun slippe strømpebukse når jeg må ha!?! Vrææææl!!!"

;)

;-)

Ja du har rett. Det GLEMTE jeg. ;-)

Annonse

Gjest girasol

Knærten min er tre år og han har strømpebukse på seg ennå. Det er fortsatt rått i bakken, og han sitter mye mere på bakken og leker. Han går også med en tynn vårlue med klaffer forann ørene. Når det sammenhengende har vært emr enn 10 grader om morgenen i en ukes tid, ja da tenker jeg vi slutter med strømpebukse...

Gjest også en mamma

Kommer nok an på hvor i landet du bor, og hvor gammelt barnet er. Her sluttet vi med strømpebukser rundt påske, men vi bor på østlandet og barna er "store" (4 og 6).

Når det gjelder det å være ute så har jeg foretrukket at når det er fuktig / rått på bakken så bruker de overtrekksbukse eller dress utenpå i stedet for å gå med strømepbuksa på hele dagen. Barna begynte å klage over at det var for varmt, de er ute i barnehagen hele dagen og løper og er i aktivitet, ofte midt i solsteiken. Så selv om det bare er 10 grader blir det for varmt med strømpebukser.

Egentlig syns jeg det er en god pekepinn å vurdere med seg selv. hvis du fortsatt ville tatt på deg longs, lue, skjerf og votter når du skal være ute, så tar du det samme på ungene. Syns du det er for varmt for deg, så er det ganske sikkert for varmt for ungene også. (Dvs unger som kan gå).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...