Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Timiti

Jeg lager kjøttbrød fylt med fetaost og soltørka tomater med bacon på toppen. Dette står nå i ovnen sammen med poteter, løk og gulrøtter, så nå er det bare sjysaus som skal lages

Kjøttbrød? Hvordan lager du det? Hørtes godt ut.

Vi skal ha pølser og brokkoliblanding i ildfast form og poteter til. Litt kjedelig, men veldig enkelt.

Oj, gidder du å legge ut oppskrift på dette? Høres godt ut. :)

Kjøttbrød med fetaost

Oppskrift til 6 personer.

1/2 dl strøkavring eller brødrasp

1 dl vann

600 g kjøttdeig

1 egg 2 ss finhakket løk

1 ts salt

1/4 ts pepper

Fyll:

75 g fetaost

5 soltørka tomater i olje

1 ts timian

Surres med 150 g bacon i skiver

Stekes ved 175 grader ca 45 min på midterste rille.

1. Legg strøkavring i vann ca 10 min. Rør inn kjøttdeig, løk, egg salt og pepper og bland godt.

2. Fyll Skjær fetaost i terninger, hakk soltørkede tomater og bland det hele med hakket timian.

3. Form deigen som et brød og skjær et snitt på langs. Legg fyllet i snittet og pakk kjøttet godt rundt igjen. Kle kjørrrullen med baconskiver og legg den i ildfast fat. Stek som angitt.

Kjøttbrød med fetaost

1 dl vann

600 g kjøttdeig

1 egg 2 ss finhakket løk

1 ts salt

1/4 ts pepper

Fyll:

75 g fetaost

1 ts timian

1. Legg strøkavring i vann ca 10 min. Rør inn kjøttdeig, løk, egg salt og pepper og bland godt.

2. Fyll Skjær fetaost i terninger, hakk soltørkede tomater og bland det hele med hakket timian.

3. Form deigen som et brød og skjær et snitt på langs. Legg fyllet i snittet og pakk kjøttet godt rundt igjen. Kle kjørrrullen med baconskiver og legg den i ildfast fat. Stek som angitt.

Det er selvfølgelig kjøttrullen som skal kles med bacon . Tilbehøret satte jeg inn samtidig, så får vi se om det blir ferdig samtidig

Annonse

Kjøttbrød med fetaost

1 dl vann

600 g kjøttdeig

1 egg 2 ss finhakket løk

1 ts salt

1/4 ts pepper

Fyll:

75 g fetaost

1 ts timian

Supert, skal prøve dette! Men legger du kjøttbrødet på en stekeplate med papir bare? Hørt at mange har det i form i vannbad og greier, men er kanskje ikke nødvendig det?

Supert, skal prøve dette! Men legger du kjøttbrødet på en stekeplate med papir bare? Hørt at mange har det i form i vannbad og greier, men er kanskje ikke nødvendig det?

Jeg hadde det i en ildfastform som jeg smørte med litt margarin. Det blir litt væske ut av det så det er lurt å ha det i en form. Det smakte forøvrig veldig godt- alt ble spist opp

Annonse

Vi skal grille kjøtt når sambo kommer hjem - men det blir ikke før snuppa på 18 mnd har lagt seg, tenker jeg.

Hun har fått kyllingkjøttboller og fiskeburger - litt ulik restemat jeg hadde i skapet - sammen med litt pasta og mais og agurk. Hun var ihvertfall fornøyd ;)

Hm, italiensk torskefilet - kan du dele oppskriften?

ca. 500 g torskefilet,

salt, pepper, 1ts oregano,

1 dl revet parmesan,

3 ss fiskebulong

Stek fiskefiletene i margarin/olje på middels varme. Strø oregano og ost over filetene og drypp over olivenolje. Hell fiskebuljong ved siden av. Legg på lokk og la fisken trekke på svak varme noen minutter.

Jeg pleier ofte å droppe buljongen fordi jeg synes fisken blir litt slapp da. Da lar du den bare steke noen minutter til etter å strødd på ost og oregano.

Det er godt med pasta til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...