Gjest håpløs mor.-/ Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Hei!! Vi har en sønn som ville slutte m bleie høsten etter han ble 3år. Men det har ikke gått så bra. Om dagen når han er i barnehagen har han tisser seg ut allt ifra 0-3 ganger. Når vi kommer hjem gjør han det når han går ut for å leke,men noen ganger går det bra,dette har holdt på i snart ett år.Det som er så rart er at det er så opp og ned fra dag til dag. Når han har en periode og vi prøver å snakke med han om det så er det som han ikke hører etter.Han bare sier at han ikke sa i fra!! Men han er flink å gå selv. Det som er frustrerende er at jeg blir så oppgitt noen ganger og da blir jeg sint, jeg hvet jeg ikke burde bli det. Er deg jeg som er utålmodig??? Hører det bare med alderen??? Hva gjør vi når han skal bli med andre barn i barnehagen hjem?? Jeg fortalte han at hvis han skal fortsette sånn må vi ta på bleien på når han skal ut å leke for jeg stoler ikke på at han kommer inn når han skal tisse. Han er veldig flink når han skal ha avføring, da kommer han alltid løpend. Men han vill ikke høre snakk om noen bleie. Hva gjør jeg galt eller hva burde jeg gjøre. Om natten gå det som regel bra, da tar jeg han på do før vi ligger oss. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276580-min-s%C3%B8nn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Dette høres akkurat ut som min sønn. Han er 8 år nå, og har fortsatt litt problemer. Vi har vært hos uroterapeut og ikke funnet noe galt med systemet. Vi fikk følgende råd: Prøv å dobbelt-tisse for å se om blæra er tømt. Han tisser, venter et lite halvminutt (teller til 30), og tisser igjen. Det skal ikke komme noe den andre gangen, men hvis det gjør det, må han gjøre dette ved hvert do-besøk til blæra tømmes første gang. Når han ikke tømmer ordentlig får ikke blæra slappet av imellom. Det andre rådet er å alltid tisse når det er naturlig. Før mat, før man går ut, mellom aktiviteter osv. Noen unger er late. De går på do, står der inne en stund, og går ut igjen uten å ha tisset. Vi har også opplevd at han skiftet fordi han var våt, glemte å gå på do samtidig, og var våt igjen etter 10 minutter. Jeg skjønner deg godt når du føler deg håpløs. Vi har prøvd alle mulig former for ris og ros, belønning og straff. Vi har prøvd å ikke snakke om det, og vi har snakket om det. Jeg tror det er naturlig for oss mødre at vi tar dette til oss og føler oss håpløse. Dette er et ganske vanlig problem, spesielt hos gutter, og de fleste blir tørre etterhvert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276580-min-s%C3%B8nn/#findComment-2234511 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.