Gå til innhold

Solkremer og farlige stoffer - konsekvens?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest infertilitet

Solkrem har da vært brukt i mange år?

Det er først vår generasjon (jeg er i midten av 30årene) som har vokst opp med utstrakt bruk av solkrem, og det som har vært vanlig kritikk mot slike kosmetiske produkter (inkl vaskeservietter) er at de inneholder hormonhermere som kan gjøe folk infertile. Og akkurat infertilitet har jo økt de siste tiårene. Sikkert mye pga clamydia, men kanskje også andre ting?

Mrs. Wallace

Men hvorfor smører du dem med solkrem daglig? Det er faktisk bedre med en tynn bomullsgenser og solhatt, enn å smøre armene med solkrem....

Det er det jeg mener, man får velge mellom de alternativene man har - uten å bli så hysterisk at man tror ungene får kreft og dør innen fylte 25 dersom de ikke har faktor 40 en dag.

Nei, men da er vi vel i bunn og grunn enige - for jeg tror så absolutt ikke at ungene dør om de ikke har giftfri faktor 40 en dag. Mitt poeng er nettopp det: At så lenge jeg prøver å være bevisst og fornuftig i det daglige, er det ingen krise med unntakene. Virkelig ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...