Gå til innhold

Misbruk av allerede velbrukte nick


Poetica

Anbefalte innlegg

Alle vi som ikke er så "fastgrodde" her på dette forumet, kjenner jo ikke til alle dere med reserverte nick. Derfor kan det vel hande i blandt at når en vil skrive et innlegg hoster en opp et nick som er "opptatt". Herregud ikke ta sånn på vei for det da...Eller er dere redd for at alle "nettvennene" deres skal tro at dere har sagt noe dere ikke har sagt...? Who cares???

Who cares??? Og det spør du om??

Det er greit å være rookie, alle har vi vært det, men uansett hvordan du snur og vender på det, så vil det komme en advarsel om at et nick er opptatt når man enten registrerer seg eller logger seg på under falsk flagg. At man da setter et utropstegn etterpå, kan kun skyldes at man med viten og vilje går inn for å misbruke andres nick. DERFOR reaksjonen.

Jeg sier det jeg sier, og mener det jeg mener, og står navnet mitt under, så skal det være en garanti for at det er nettopp MEG som har sagt det, og at jeg står inne for det jeg skriver.

I dette tilfellet (med misbruk av mitt nick) var det verken et uhell eller en rookiefeil at det skjedde, det var med fullt overlegg, noe personen selv har tilstått. Sjekk selv på Livssynsforum.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Poetica

    9

  • Amiga

    8

  • Zirine

    6

  • kie

    4

Mest aktive i denne tråden

Hva er vitsen med å kunne kjenne dere igjen her inne?? Vite hva dere står for?? Dette forumet er jo til for å kunne få svar på ting en lurer på, og da er det vel bare de svarene du får der og da som teller. Spiller ingen rolle for meg hva den som svarer har for slags meninger om alle andre temaer vel?

Dessuten er det vel ikke så mye annerledes her enn "in real life" vel, mange deler jo samme navn der, ser da ut til at det fungerer...

Feil! Dette er OGSÅ et diskusjonsforum.

Hvorfor tror du at det i det hele tatt er registrering av nick her??

:o)

For noen av oss handler det om mer enn å spørre om sykdommer, noen av oss synes det er helt ok å diskutere også, og endatil; noen av oss har til og med truffet hverandre gjennom dol!

Du burde prøve det selv, det er faktisk ganske morsomt, skjønner du!

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest livredd for å tråkke noen på tærne

Who cares??? Og det spør du om??

Det er greit å være rookie, alle har vi vært det, men uansett hvordan du snur og vender på det, så vil det komme en advarsel om at et nick er opptatt når man enten registrerer seg eller logger seg på under falsk flagg. At man da setter et utropstegn etterpå, kan kun skyldes at man med viten og vilje går inn for å misbruke andres nick. DERFOR reaksjonen.

Jeg sier det jeg sier, og mener det jeg mener, og står navnet mitt under, så skal det være en garanti for at det er nettopp MEG som har sagt det, og at jeg står inne for det jeg skriver.

I dette tilfellet (med misbruk av mitt nick) var det verken et uhell eller en rookiefeil at det skjedde, det var med fullt overlegg, noe personen selv har tilstått. Sjekk selv på Livssynsforum.

mvh

Ja men alle som vet hvem du er, ser jo at det ikke er deg siden det er et utropstegn bak da!! Da er det jo et annet nick, sant? Poetica og Poetica! er to ulike nick. Jeg har vel også syndet sånn sett at når jeg på det 13 forsøket med å lage et nick fortsatt får beskjed om at det er opptatt, slenger på et utropstegn eller lignende bak, rett og slett fordi jeg ikke gidder finne på flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, - her var det hett! :-) Har lest igjennom denne tråden her nå, og tenker...

Det er jo ikke bare enkelt å lage et system som i tillegg til å ikke kunne ha like identiteter, også skal kunne skille "nesten like" identiteter.

Dersom webmaster kan utelukke alle tegn som ikke er bokstaver i ruta Navn/Nick, så ville mye av problemet være løst.

Tidligere (Kanskje er det slik ennå?) så var det mulig å sette tallet "1" i stedet for bokstaven "l". De var da identiske.

Begge disse tingene ville da være løst. Og dette kan vel ikke være så vanskelig webulf? Dette kan til og med jeg med mine begrensede FrontPage kunnskaper få til...

:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heller litt småfrekk (u/t)

Alle vi som ikke er så "fastgrodde" her på dette forumet, kjenner jo ikke til alle dere med reserverte nick. Derfor kan det vel hande i blandt at når en vil skrive et innlegg hoster en opp et nick som er "opptatt". Herregud ikke ta sånn på vei for det da...Eller er dere redd for at alle "nettvennene" deres skal tro at dere har sagt noe dere ikke har sagt...? Who cares???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min vrede i dag, jeg er så sinna at jeg ikke har fått tatt morgentoalettet enda, så nå skulle dusten vært her, så skulle jeg ha pusta på'n!! Den ånden her går ikke bare, den slår!

:o>

Hjelpe meg Poetica, du føler ikke på noen måte at du overreagerer litt nå? Jeg VET hva det vil si å være glad i nicket sitt og ville ha det i fred altså, men du har jo søren meg sittet her og skrevet oppbrakte innlegg om saken i hele dag! Sånn som du holder på får jeg nesten lyst å kødde med nicket ditt selv en gang jeg kjeder meg..! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har registrert at dette er blitt gjort flere ganger.

F.eks. med "nicket" nanna!

Så jeg har iallefall begynt å legge merke til om det er med eller uten "!" på nicket.

Kan ikke "Poetica!" heller velge en annen og mer passende variant?

Jeg kan jo prøve å hjelpe.... Hva med "Patetica" f.eks? Det passer jo bra for en som stjeler nick.

Håper "Poetica!" tar hintet

;-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OliviaDepasse

Hjelpe meg Poetica, du føler ikke på noen måte at du overreagerer litt nå? Jeg VET hva det vil si å være glad i nicket sitt og ville ha det i fred altså, men du har jo søren meg sittet her og skrevet oppbrakte innlegg om saken i hele dag! Sånn som du holder på får jeg nesten lyst å kødde med nicket ditt selv en gang jeg kjeder meg..! ;-)

Du kjeder deg mer enn hva godt er selv. Se nå å få trykket ut pæddeloppen så det blir folk av deg igjen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg Poetica, du føler ikke på noen måte at du overreagerer litt nå? Jeg VET hva det vil si å være glad i nicket sitt og ville ha det i fred altså, men du har jo søren meg sittet her og skrevet oppbrakte innlegg om saken i hele dag! Sånn som du holder på får jeg nesten lyst å kødde med nicket ditt selv en gang jeg kjeder meg..! ;-)

Er man forbanna, så ER man forbanna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjeder deg mer enn hva godt er selv. Se nå å få trykket ut pæddeloppen så det blir folk av deg igjen ;-)

Det hadde ikke vært meg imot å bli "folk" igjen. Jeg har lest/hørt at sex skal være bra for å få fortgang i sakene, så mistermannen blir sexmisbrukt på det groveste her. Men det virker ikke som om småen vil ut! *hmpf*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singularity

Dette er fordi systemet betrakter et utropstegn som en "i".

Det går ikke an å skrive under med "Poetica.", "Poetica-" e.l. fordi det ved sjekk mot nickdatabasen kuttes vekk alt annet enn bokstaver, tall, "@" (som tolkes som a) og ! (som tolkes som i).

Dermed:

Poetica. = poetica

...som er et registrert nick som systemet ikke tillater andre enn det brukernavnet den er registrert på å bruke.

Poetica! = poeticai

...som såvidt meg bekjent ikke er registrert, og dermed fritt for enhver å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke vært meg imot å bli "folk" igjen. Jeg har lest/hørt at sex skal være bra for å få fortgang i sakene, så mistermannen blir sexmisbrukt på det groveste her. Men det virker ikke som om småen vil ut! *hmpf*

Gå på fest (evt. den nærmeste pub'en) og dans på bordet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelpe meg Poetica, du føler ikke på noen måte at du overreagerer litt nå? Jeg VET hva det vil si å være glad i nicket sitt og ville ha det i fred altså, men du har jo søren meg sittet her og skrevet oppbrakte innlegg om saken i hele dag! Sånn som du holder på får jeg nesten lyst å kødde med nicket ditt selv en gang jeg kjeder meg..! ;-)

Såda gyrken, i HELE dag har jeg da faktisk ikke sittet her. Jeg har vært på og av med innimellom ja, og svart på de innleggene jeg har fått i sakens anledning. Saken er i seg selv løst forlengst! Noe jeg også har sagt flere ganger.

Du synes ikke du overdriver litt selv nå da?

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest livredd for å tråkke noen på tærne

stemmer vel det, må jo prøve å passe inn her med de andre dol'erne, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OliviaDepasse

Det hadde ikke vært meg imot å bli "folk" igjen. Jeg har lest/hørt at sex skal være bra for å få fortgang i sakene, så mistermannen blir sexmisbrukt på det groveste her. Men det virker ikke som om småen vil ut! *hmpf*

De er noen vriene små av og til. Mine ville heller ikke ut, selv om jeg hoppet og spratt og fant på alt mulig rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...