Gå til innhold

Barnesete etter en kollisjon - uten barn i setet

Anbefalte innlegg

Gjest annlovinda

I går ble jeg påkjørt, ganske så kraftig, bakfra. Så jeg er utrolig heldig som kom fra det uten annet enn vond nakke, rygg og skuldre. Mest sannsynlig noe som forsvinner når ømheten er over, selv om man så klart skal være klar over eventuelle senskader i nakke/rygg.

Men i den forbindelse har jeg et spørsmål.

I bilen hadde jeg setet til gutten min, et HTS 1-2-3. Er det slik at det ikke er trygt å bruke lenger ettersom det stod fast i bilen i en slik kraftig kollisjon? Mener å ha hørt at et barnesete som har vært med i en kollisjon ikke skal brukes mer.

Uff, i slike stunder så ser man hvor kjørt livet er.

Fortsetter under...

Gjest skifte beltene

Setet har nok ikke tatt skade når det ikke satt noen i det, men jeg ville uansett snakket med noen feks i Trygg Trafikk for å høre. Og sikkerhetsbeltene, både den som du hadde på deg og den som holdt barnesetet, må sjekkes og evt skiftes setter en slik smell.

Setet skal byttes ut. Det har vært utsatt for kollisjon, og det kan ha oppstått usynlige skader i selve setet. Dette hendte med oss også for 2 mnd siden, og etter vi nå har fått penger til å kjøpe bil, venter vi nå på erstatning for bilsetet. Dette skal dekkes av den som har skyld i ulykken.

Gjest annlovinda

Setet har nok ikke tatt skade når det ikke satt noen i det, men jeg ville uansett snakket med noen feks i Trygg Trafikk for å høre. Og sikkerhetsbeltene, både den som du hadde på deg og den som holdt barnesetet, må sjekkes og evt skiftes setter en slik smell.

Bilen blir nok kondemnert.

Gjest annlovinda

Setet skal byttes ut. Det har vært utsatt for kollisjon, og det kan ha oppstått usynlige skader i selve setet. Dette hendte med oss også for 2 mnd siden, og etter vi nå har fått penger til å kjøpe bil, venter vi nå på erstatning for bilsetet. Dette skal dekkes av den som har skyld i ulykken.

Ok, det var det jeg mente å ha hørt også.

Tusen takk for svar.

Annonse

Gjest annlovinda

Iallefall stor sansynlighet for det.

Vi har akkurat vært igjennom det samme, gubben ble påkjørt bakfra, og ifølge bruksanvisningen på setet vårt skal det sjekkes/byttes etter kollisjon ved større fart enn 10 km/t.

Sendte nettopp en mail til forsiktingsselskapet, og de dekker nytt sete. Men vi måtte kreve det, det nyttet ikke akkurat å hinte frampå...

Vi har akkurat vært igjennom det samme, gubben ble påkjørt bakfra, og ifølge bruksanvisningen på setet vårt skal det sjekkes/byttes etter kollisjon ved større fart enn 10 km/t.

Sendte nettopp en mail til forsiktingsselskapet, og de dekker nytt sete. Men vi måtte kreve det, det nyttet ikke akkurat å hinte frampå...

Gjest annlovinda

Ok, tusen takk for svar.

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...