Gå til innhold

Datter som tilstadighet er syk, med samme symptomer.

Anbefalte innlegg

Gjest laitnor

Hei der. Jeg har en datter på 13 år. Hun er ofte syk, og det går i det samme, som feber, hodepine og vondt i kroppen. Hun får et spesielt preg under øynene, røde streker. Dette er ganske fortvilende fordi det medfører STORT fravær på skolen,8 uker på 4 mnd. er ett eksempel. Vi har vært til fastlegen utallige ganger, tatt blodprøver av det meste, men ikke noe er galt i følge legen. Min datter har hatt menstruasjonen i ca 9 mnd. Det eneste hun har tatt er jern, da hun for noen mnd. siden var plaget av svimmelhet og uopplagthet. Hun er ellers en vanlig jente. Spiser lite og ofte, sundt og variert. Hun reagerer også på væromslag. Blir alltid syk når hun har hatt ute gym. Det skal også nevnes at hun har fjernet polyppene, da hun som liten var konstant syk med lungebetennelse og halsinfeksjoner. Var frisk i mange år. Det er de siste 4 årene at hun er blitt oftere syk, og de 2 siste årene har vært gangske graverende. Har du noen forslag for hvordan vi kan bedre hennes situasjon???? Hilsen Laila.

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei, jeg har også en jente som er mye plaget med svimmelhet, kvalme, vondt i hodet, oppkast, magesmerter, generell slapphet, søvnløshet. Hun er 15 nå, og det har vært sånn et par år, tror jeg,- men verre det siste halve året. Mye borte fra skolen, 4-5 dager hver måned. Jeg har hele tiden tenkt at det er en slags matintoleranse, men alle tester er fine. Ikke cøliaki. Aner ikke hva vi skal gjøre, lenger. Gikk til psykiater noen timer i vår, tenkte det kanskje var psykisk, men bortsett fra at hun syntes det var veldig hyggelig å snakke med noen andre enn mamma og pappa, så virket det ikke som hun bar på noen tunge hemmeligheter.

(Vi har det fint, trygt økonomisk, godt forhold i familien, har ikke flyttet, skolen fungerer).

Vi har satt henne på "diett" nå, dvs. vanlig mat, men uten melk og hvetemel, og minst mulig sukker,- det kan iallefall ikke skade. Fryktelig frustrerende når en ikke aner hvor en skal henvende seg, og jenta ikke er hverken helt syk eller helt frisk!

Lykke til med jenta di, håper dere finner ut hva det er! (Og beklager at jeg ikke har noen gode råd/tips!)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...