Gjest laitnor Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Hei der. Jeg har en datter på 13 år. Hun er ofte syk, og det går i det samme, som feber, hodepine og vondt i kroppen. Hun får et spesielt preg under øynene, røde streker. Dette er ganske fortvilende fordi det medfører STORT fravær på skolen,8 uker på 4 mnd. er ett eksempel. Vi har vært til fastlegen utallige ganger, tatt blodprøver av det meste, men ikke noe er galt i følge legen. Min datter har hatt menstruasjonen i ca 9 mnd. Det eneste hun har tatt er jern, da hun for noen mnd. siden var plaget av svimmelhet og uopplagthet. Hun er ellers en vanlig jente. Spiser lite og ofte, sundt og variert. Hun reagerer også på væromslag. Blir alltid syk når hun har hatt ute gym. Det skal også nevnes at hun har fjernet polyppene, da hun som liten var konstant syk med lungebetennelse og halsinfeksjoner. Var frisk i mange år. Det er de siste 4 årene at hun er blitt oftere syk, og de 2 siste årene har vært gangske graverende. Har du noen forslag for hvordan vi kan bedre hennes situasjon???? Hilsen Laila. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277155-datter-som-tilstadighet-er-syk-med-samme-symptomer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stim Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Hei, jeg har også en jente som er mye plaget med svimmelhet, kvalme, vondt i hodet, oppkast, magesmerter, generell slapphet, søvnløshet. Hun er 15 nå, og det har vært sånn et par år, tror jeg,- men verre det siste halve året. Mye borte fra skolen, 4-5 dager hver måned. Jeg har hele tiden tenkt at det er en slags matintoleranse, men alle tester er fine. Ikke cøliaki. Aner ikke hva vi skal gjøre, lenger. Gikk til psykiater noen timer i vår, tenkte det kanskje var psykisk, men bortsett fra at hun syntes det var veldig hyggelig å snakke med noen andre enn mamma og pappa, så virket det ikke som hun bar på noen tunge hemmeligheter. (Vi har det fint, trygt økonomisk, godt forhold i familien, har ikke flyttet, skolen fungerer). Vi har satt henne på "diett" nå, dvs. vanlig mat, men uten melk og hvetemel, og minst mulig sukker,- det kan iallefall ikke skade. Fryktelig frustrerende når en ikke aner hvor en skal henvende seg, og jenta ikke er hverken helt syk eller helt frisk! Lykke til med jenta di, håper dere finner ut hva det er! (Og beklager at jeg ikke har noen gode råd/tips!) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277155-datter-som-tilstadighet-er-syk-med-samme-symptomer/#findComment-2244588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.