Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er i grunn litt merkelig. Det er få som reagerer når jenter vil leke med biler, men å leke med dukker er ikke helt legitimt for gutter, selv om det forventes at menn tar seg like mye av barna sine som mødrene.

Enig, snodige greier. Mye mer vanlig at jente og gutt leker sammen med biler, enn med dukker. Jeg husker da eldste gutt var liten, han ønsket seg en dukke.....Jeg fikk meg ikke til å kjøpe en jeg (jada det er 16 år siden), men jeg fant frem en etter meg som han lekte med.

Fortsetter under...

Enig, snodige greier. Mye mer vanlig at jente og gutt leker sammen med biler, enn med dukker. Jeg husker da eldste gutt var liten, han ønsket seg en dukke.....Jeg fikk meg ikke til å kjøpe en jeg (jada det er 16 år siden), men jeg fant frem en etter meg som han lekte med.

Jeg var veldig anti-dukker da jeg var liten. En gang jeg fikk en dukke i gave gikk jeg og kastet den i søpla. Stakkars...!! Biler derimot kunne jeg bruke mye tid på.

Jeg kjente en gutt som ville gå med skjørt hele tiden. Familien var attpåtil muslimer, men de bekymret seg ikke nevneverdig. Han vokste det av seg.

Ja man skal vel la dem få gjøre som de vil. Jeg så en film om en gutt som bare ville gå med skjørt osv. Han ble til sist akseptert på skolen, men måtte gjennom mye vond skittkasting..

Jeg var veldig anti-dukker da jeg var liten. En gang jeg fikk en dukke i gave gikk jeg og kastet den i søpla. Stakkars...!! Biler derimot kunne jeg bruke mye tid på.

Ja vi er alle forskjellige. Noen er guttejenter og blir de jålene når de er voksne, og omvendt :)

Ja man skal vel la dem få gjøre som de vil. Jeg så en film om en gutt som bare ville gå med skjørt osv. Han ble til sist akseptert på skolen, men måtte gjennom mye vond skittkasting..

Denne mannen, Kjole-Ole, har nok heller ikke hatt det alt for lett:

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/

http://www.viborg-folkeblad.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061125/VIBORG/111250368/1071/VIBORG

Ja vi er alle forskjellige. Noen er guttejenter og blir de jålene når de er voksne, og omvendt :)

Noen jåle har jeg ikke blitt, noe midt i mellom tenker jeg. Jeg så heller ikke ut som en guttejente da jeg var liten, selv om jeg husker en gang var fryktelig misunnelig på guttene som kunne gå med bukser i selskap.

Annonse

Vi har da hatt minst en sånn i Trondheim også. Jeg vet ikke hva han het eller om han hadde noe oppnavn, men jeg vet han pleide å gå i herregarderoben i Sentralbadet iført dametøyet sitt. :o)

Den første linken virker visst ikke. Hvis du vil se ham (han er et syn) kan du trykke på seneste år under søk og søke på kjole-ole.

Vi har da hatt minst en sånn i Trondheim også. Jeg vet ikke hva han het eller om han hadde noe oppnavn, men jeg vet han pleide å gå i herregarderoben i Sentralbadet iført dametøyet sitt. :o)

Det var veldig mye snakk om denne saken fordi han ble nektet å handle i en butikk på grunn av dametøyet. Jeg har ikke noe i mot ham, bare så det er sagt.

Jeg synes noen ganger at folk henger seg opp i mere enn nødvendig :) Lille tinky winky er da i lekeperioden. Vi må jo kunne la ungene våre leke med både gutteting og jenteting uten å få en legningstittel? :)

Og hvem er det som har bestemt at Tinky Winky er gutt? Og hvem har bestemt at gutter ikke kan leke med vesker?

Og hvem har bestemt at lilla er "homofarge"?

Synes det er så utrolig teit hele greia.

Ungene tenker da ikke slik i de hele tatt! De ser bare noen søte, fargerike figurer som leker og danser.

Og hvem er det som har bestemt at Tinky Winky er gutt? Og hvem har bestemt at gutter ikke kan leke med vesker?

Og hvem har bestemt at lilla er "homofarge"?

Synes det er så utrolig teit hele greia.

Ungene tenker da ikke slik i de hele tatt! De ser bare noen søte, fargerike figurer som leker og danser.

Nemlig! Yndlingsfargen til en 4-årig gutt jeg kjenner er rosa.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...