Gå til innhold

Det bare renner.


Velouria

Anbefalte innlegg

Jeg ammer min nå 3 uker gamle datter, hun tar puppen fint og vi storkoser oss med ammingen.

Problemet er bare det at det virker innimellom som om melken kommer alt for lett og fort for henne. Det bare renner ut av puppen og hun klarer ikke svelge unna fort nok. Det ender med at hun får i seg endel luft som hun har problemer med å kvitte seg med. Dette skjer uavhengug av hvor "sprengt" puppen er.

Håper noen har noen gode tips. Jeg kan vel kanskje pumpe meg å gi henne fra flaske, men det vil jeg helst slippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sannsynligvis vil melkeproduksjonen tilpasse seg den lilles behov etterhvert. Det er jo enda ganske tidlig.

I mellomtiden kan du kanskje prøve å håndmelke den "verste" overfloden før hun skal ammes, slik at det ikke kommer så mye med en gang?

Kanskje du også skal ta henne opp et par ganger i løpet av måltidet så hun kan få ut litt luft før hun får mer.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Velouria. har du prøvd å melke ut litt melk før amming slik at det ikke kommer med like stort trykk?Det kan også hjelpe å bruke en mer oppreist diestilling for henne. Feks tvillingstilling hvor hun er under armen , men i en mer sittende stilling og med støtte bak ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...